پرداخت تسهیلات درآمدزایی روستایی به دهیاران

0 456

تسهیلات درآمدزایی روستایی به ۷۰ دهیاری گیلان پرداخت می‌شود.
«یاور پیرعلایی » مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: امسال ۷۰ دهیاری درسرتاسر گیلان برای انجام کارهای زیربنایی، عمرانی، ساخت و ساز و درآمدزایی در روستا‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند.
وی افزود: تمام دستگاه‌های متولی درحوزه روستایی باید تمام استعلامات خود با منابع طبیعی، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها را از طریق سامانه سیماک انجام دهند. دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز با اعزام اکیپ‌های بازرسی هفتگی برعملکرد دهیاری‌های استان نظارت می کند. هدف دفتر امور روستایی از اعزام این اکیپ‌ها، نظارت و انجام بررسی‌های دقیق بر کار کارشناسان و دهیاران است.
پیرعلایی با تأکید بر اینکه دهیاران باید بتوانند برای درآمدزایی در روستاها اقدام کنند افزود: اعطای تسهیلات به دهیاران موجب می شود دهیاران با همکاری شوراها از این تسهیلات برای کارهای زیربنایی، عمرانی، ساخت و ساز در روستاها اقدام کنند و مردم نیز شاهد اثرات مثبت آن در روستاها باشند.
درباره اعطای تسهیلات  اشتغالزایی روستایی پیشتر معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌ جمهوری از اعطای هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل، راه‌‌اندازی و اجرای طرح‌های اشتغالزای روستایی در کشور خبر داده بود.
«منوچهر رزمجو» ازاختصاص ۱۰۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال روستایی در کشور خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در قالب لایحه‌ای دولت به مجلس ارائه  شده است که پیگیر اختصاص کامل آن هستیم .
پیش از این اعطای وامهای اشتغالزایی روستایی در قالب کسب و کارهای خرد و اشتغالزا روستاییان و با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال به روستاییان  برای ایجاد مشاغل خانگی و بوم گردی و خدمات کشاورزی و دامپروری اعطا می شد. در این رابطه میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت از اعطای ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و ایجاد ۷۵۸ فرصت شغلی درسال گذشته خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.