توسعه بخش تولید نیازمند تحرک بانکها

0 389

« آرش فرزام صفت » معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: ۱۹ طرح مصوب در ستاد رفع موانع تولید نیازمند تحرک جدی دستگاه ها و بانکها هستند.

وی با تاکید به سرعت بخشیدن به فرایند توسعه دراستان گفت:  پروژه‌های مذکور در توسعه و مبحث رونق تولید و اشتغال مورد توجه قرار هستند و از اینرو بانک‌ها باید با ارائه راهکار‌های سازنده در جهت تحقق اهداف تدوین شده تلاش کنند. جبران کاستی‌ها با رفتار روزمره وعادی اتفاق نمی‌افتد و نیازمند تحرک جدی و عملکرد جهشی دستگاه هاست.

فرزام صفت بر لزوم تسریع درارائه خدمات بانکی به طرح‌های ارائه شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد و افزود: درجهت تسریع در روند حل مشکلات حوزه بانکی صنایع استان، هیات خبرگان بانکی و اقتصادی با عضویت چندتن از همکاران شبکه بانکی استان، فعالان بخش خصوصی و اقتصادی تشکیل شده تا پرونده‌هایی که بین متقاضیان و بانک‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده، دراین هیات مورد داوری و تصمیم قاطع قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به لزوم ارتقای تولید و صادرات، از مدیران بانک‌های عامل خواست تا با حساسیت و جدیت بیشتری نسبت به جذب اعتبارات سهم استان اقدام کنند.
پیش از این نیز «فرهاد دلق‌پوش» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از میزان پرداخت تسهیلات اختصاصی رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان با توجه به تعداد معرفی‌شدگان به بانک‌ها ابراز نارضایتی کرده بود و گفت: بانک‌های عامل به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سرعت بیشتری بدهند.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسیار مهمی در اقتصاد و کاهش بیکاری دارند بنابراین باید جهت تسهیل‌ در روند فعالیت آنان اقدامات حمایتی لازم بخ صوص از سروی بانکها اجرایی شود.

در همین رابطه استاندار گیلان نیز از روند اجرای پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل انتقاد کرده و گفته بود: نیازمند همکاری بانکها با دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی استان در راستای رونق تولید هستیم

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران ،  گیلان با ۴۸ درصد نرخ مشارکت اقتصادی رتبه اول کشور را دارد. همچنین ۸.۲ نرخ بیکاری گیلان در بهارسال ۹۸  نشان میدهد این استان در ایجاد اشتغال و ارایه تسهیلات اشتغالزایی گامهای مثبتی برداشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.