پل ورودی فومن به شکل سابق تکمیل می شود

با وجود هدر رفت میلیارد ها تومان منابع مالی از بیت المال:

0 891

بلاتکلیفی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر فومن معضل مهم این شهر است که بعد از گذشت حدود ۱۸ سال از شروع ساخت آن، همچنان به صورت نیمه‌کاره به حال خود رها و چهره زشتی به ورودی این شهر داده است.

عدم رعایت تطبیق زیبایی جاده فومن به رشت با معماری پل،عدم رعایت حرایم طبیعی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نبود مطالعات امکان سنجی فنی، اقتصادی، زیست محیطی، زیباشناختی و حریم منظری از جمله معایب موجود در ساخت این تقاطع بوده که موجب شد یکی از زیباترین ورودی های شهری کشور به شکل زشت و زمختی در خاطر گردشگران و مهمانان تداعی شود.

انتقادات شهروندان و نمایندگان مجلس از روند احداث این تقاطع ناهمگون در ورودی شهر فومن در نهایت منجر به تعطیلی پروژه و خلع پیمانکار ازسوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان در سال ۹۷ شد. اقدامی که بعد از گذشت سه سال هیچ تغییری در وضعیت این تقاطع و شروع اصلاحات درآن به دنبال نداشت. درعین حال امروز «بهروز خلیلی فر» نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت راکد پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح فومن بعد از ۱۷ سال گفت: در حالیکه اخیرا تصمیم بر این شد که این پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد اما متاسفانه هنوز وزارت راه و شهرسازی تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

در همین رابطه «محمد پردل نژاد» مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان از برگزاری مناقصه و تکمیل پل از فروردین ماه سال آینده خبر داد.

  پردل نژاد به مرور افزود: پیش ازاین قرار بود سازه پل برچیده شود اما در تصمیم گیری های جدید مقرر شد پل به همان شکل و به صورت تقاطع روگذر و میدان هم سطح تکمیل شود.

پردل نژاد دلیل طولانی شدن تکمیل این پل را وجود مشکل در طراحی آن بیان کرد و اضافه کرد: مشاور طرح جدید پل نیز همان مشاور ساخت پل گاز و رازی رشت خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر منتظریم بعد از عید تشریفات مناقصه و اخذ پیمانکار جدید و برآوردهای قیمتی آن مشخص شود.  امیدواریم با برگزاری مناقصه و تامین منابع مالی هر چه زودتر اصلاح و تکمیل این پروژه آغاز شود.

لازم به ذکر است تغییر چندباره طرح و عدم اتمام این پروژه علاوه بر اینکه چهره زشتی به ورودی شهر فومن داده موجب بروز اختلالاتی در تردد شهروندان و عبور و مرور خودروها به این شهر توریستی شده است. این درحالیست که تاکنون هیچ دستگاهی پاسخگوی میلیاردها تومان هزینه و منابع مالی که از پول بیت المال صرف ساخت این پل شد نبوده است. آمارها از صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومانی در ساخت پل ورودی شهر فومن حاکی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.