ورود فناوری به حوزه کشاورزی

رییس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

0 675

امروز معاون وزیر جهادکشاورزی در گیلان،خواستار فعالیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان شد.

«خیام نکویی» درنشست با نخبگان و پژوهشگران شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی گیلان گفت: نبود نظام آموزشی جامع سبب شده فقط ۶ درصد تولیدات کشاورزی کشور دانش بنیان باشد. در حال حاضر بزرگترین معضل در بخش کشاورزی نبود نظام آموزش جامع است که باعث شده فارغ التحصیلان این بخش بیکار باشند.

وی افزود: ۹۰ درصد بهره برداران کشاورزی در کشور یا کم سواد و یا بی سوادند و از طرفی بیشترین آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی را فارغ التحصیلان کشاورزی تشکیل می‌دهند و این یک مدیریت جامع می‌طلبد که دانش را با کشاورزی آشتی دهد.

۶۴ شرکت دانش بنیان کشاورزی در گیلان

درهمین رابطه«علی باستی» رییس پارک علم وفناوری گیلان در گفت و گو با مرور از انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه گیلان و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: مقرر شده از فناوری های نوین در حوزه کشاورزی گیلان استفاده شود.

وی با اشاره به  فعالیت ۶۴ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان افزود: کشاورزی ما باید به سمت استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان حرکت کند. در حال حاضر در دهکده فشخام پارک علم و فناوری گیلان، شرکتهایی در حوزه های فراوری محصولات باغی مانند فندق، زیتون وبادام زمینی، روشهای نوین کشت و بافت محصولات گیاهی که در خارج از کشور تولید می شوند و شرکتهای زیست محیطی وابسته به کشاورزی فعال هستند.

 رییس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: گیلان نیازمند شرکتهایی با فناوری بالا برای بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است. اتوماسیون کشاورزی بیشترین نیازاین بخش است.

وی ادامه داد: فناوری پردازش تصویر و کاربرد پهباد برای سم پاشی با کمک ربات، راه اندازی استارت آپ هایی برای عرضه بی واسطه محصولات تولیدی کشاورزی، توسعه گیاهان دارویی، کشت ارگانیک و کشت و فراوری زیتون به محصولات دیگر و فناوری پرورش طیور بیشترین نیاز بخش کشاورزی استان است که پارک علم و فناوری استان با حمایتهای تسهیلاتی، در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی، مشاوره و معافیتهای مالیاتی از علاقه مندان برای ورود به این حوزه حمایت می کند.

باستی از رونمایی واکسن دام و طیور تولید شده توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان گیلان در دهکده پارک و علم وفناوری فشخام رشت خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.