پیاده راه فرهنگی رشت ساماندهی می شود

مدیر شهرداری منطقه دو رشت خبر داد:

0 786

پروژه ساماندهی پیاده راه فرهنگی رشت با هدف رفع نواقص و کمبودهای پیاده راه در رشت اجرا می شود.

بازگشایی مسیر پیاده راه شهرداری رشت با هدف اتصال خیابانهای منتهی به بافت مرکزی و رونق بازار رشت در چند سال اخیر از جمله وعده ها و تبلیغات شهرداران و اعضای شورای شهر بود که اگر چه هیچگاه اجرایی نشد اما همواره مورد مطالبه بخشی از بازاریان و مسوولان رشت قرار دارد. درعین حال امروز شهروندان رشتی به طور ناگهانی شاهد برچیدن کف پوش‌ها و جابجایی نیمکتهای پیاده راه بودند. موضوعی که به گمانه زنی‌ها درخصوص بازگشایی پیاده راه و اتصال خیابانهای منتهی به بافت مرکزی برای عبور و مرور خودروها دامن زد و انتقادات زیادی را در رسانه‌ها و فضای مجازی از این اقدام شهرداری بدون اطلاع رسانی قبلی به دنبال داشت.

درهمین رابطه «یوسف یزدانی» مدیر منطقه دو شهرداری رشت با رد شایعات مبنی بر بازگشایی مسیر پیاده راه این اقدام را در راستای ساماندهی و رفع نواقص و کمبودهای پیاده راه فرهنگی بیان کرد و به مرور گفت: شهرداری در حال جابجایی و بهسازی مبلمان شهری و اصلاح نورپردازی‌های ساختمانها و مسیر پیاده راه است.

وی اضافه کرد: جانمایی صندلی‌های پیاده راه فرهنگی ازابتدا مناسب نبود و به طور ناهمگونی در پیاده راه نصب شده بودند که در تردد شهروندان در پیاده راه مشکلاتی ایجاد کرده بود. ازاینرو نسبت به اصلاح آنها اقدام کردیم و نیمکتها را به زیر درختان منتقل تا مردم بتوانند در قسمت پیاده راه به خوبی تردد کنند.

 گفتنی است پاییز گذشته نیز«سید امیر حسین علوی» شهردار رشت مجموعه مدیریت شهری را ناگزیربه اجرای پروژه ساماندهی پیاده راه فرهنگی دانسته و گفته بود: ساماندهی و رفع نواقص و کمبودهای پیاده راه فرهنگی از اولویت‌های شهرداری رشت  است.

شهردار رشت بخشی از پروژه‌های ساماندهی پیاده راه فرهنگی را مربوط به اصلاح بخش کف پوش، مبلمان، کیوسکهای اطلاع رسانی، نورپرداری و فضای سبز اعلام کرد و از سازمان سیما، منظر و فضای سبز خواستار بررسی مجدد و بازپیرایی در نحوه اجرای فضای سبز پیاده راه فرهنگی شهر رشت شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.