چوم گالری انزلی؛ میزبان آثار تجسمی حنانه جالو

0 1,092

چوم گالری انزلی آخرین ماه سال یکهزار و چهارصد میزبان آثار تجسمی حنانه جالو هنرمند جوان کشورمان است. ۶۰ اثر نقاشی، مجسمه و ظروف کاربردی حاصل پنج سال کار حنانه جالو از سال ۹۵ تاکنون، در معرض تماشا قرار دارد.

کوه عنصر اصلی مجسمه ها و نقاشی های این هنرمند است. کوه‌هایی با هم و تنها، غریو کشان رو به آسمان، کوههایی چون دملی سر باز کرده از آلام خاک، کوههایی به سان مشت معترض زمین، و برآمده از تن رنجور آن.

حنانه جالو، متولد ۱۳۷۴ و دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

جالو در گفت و گو با مرور در خصوص چگونگی ورودش به عرصه هنر و خلق این آثار چنین بیان می‌کند: پدرم راننده کامیون است و حاصل سفرهای بسیار من با او از کودکی تماشای  کوه و دشت و جاده بود .

اکنون این کوه ها همه در ذهن نقاش جوان مانده و اکنون روی بوم و یا در قالب مجسمه ظاهر شده است  .

هنرمند جوان می‌افزاید: اتفاقی که در مورد مجسمه ها افتاده این است که کوهها فیگوراتیو شده اند. در نقاشی‌ها طبیعت خیلی فیگوراتیو نیست ولی تاثیر ساخت مجسمه بر کار نقاشی‌ام اینگونه بود که در نقاشی‌هایم نیز کوه ها فیگوراتیو شده‌اند.

کارهای نقاشی اکریلیک، پاستل روغنی، و مجسمه ها سرامیک و زیرلعابی است .در بخشی از استیتمنت نمایشگاه که شعری از بیژن الهی است می‌خوانیم:

“- وزیده از دماوند/که جویایی و/که میخواهی آن جا باشی/ پابرهنه/

تَکَ دره‌ها /رویا چه دراز می‌شود/و می‌رسد به جاده‌یی که میان کوه پیچیده؛/آن‌گاه/خشّ و خشِّ علفهاست/در سراشیبی.”

از او در خصوص انتخاب این شعر بعنوان استیتمنت می‌پرسم، پاسخ می دهد در کتاب شعر ” دیدن” از بیژن الهی توصیفات نقاشانه‌ای از طبیعت ارائه شده است. تصاویری که در ذهن می‌ماند .

جالو تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی از جمله نمایشگاه مرز/گالری پیرسوک/مهر ۹۸- شیراز، نمایشگاه نقاشی زیرلعابی/مرکز فوق برنامه‌های دانشگاه تهران/بهمن ۹۷- تهران، نمایشگاه کوه‌ها/گالری پیرسوک/تیر ۹۷- شیراز و شماری نمایشگاه های گروهی در تهران و شهرستان‌ها داشته است.

آثار حنانه جالو تا ۲۷ اسفند در چوم گالری انزلی در معرض تماشا قرار دارد. ساعات بازدید از یکشنبه تا جمعه ۴ تا ۸ شب ، شنبه ها گالری تعطیل است.

نشانی چوم گالری: بندر انزلی/غازیان/کوچه کافی/پلاک۶۶.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.