مخازن مازوت نیروگاه لوشان تخلیه می‌شود

فشار افکار عمومی موجب شد:

0 258

 همزمان با واکنش های فعالان محیطزیست دراعتراض به مازوت سوزی نیروگاههای کشور و بروز آلایندگی در شهرهای بزرگ، امروز مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی تخلیه مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای گیلان، بهمن داراب زاده اظهار کرد: مخازن ۳۰ میلیون لیتری سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان که به دلیل عدم استفاده سالیان درازی بود که بدون استفاده در مخازن سوخت نیروگاه ذخیره شد بود با پیگیری‌های چندین ساله و رایزنی با مقامات کشوری و مسئولان ارشد استانی به نتیجه رسید. با این اقدام ذخیره سوخت گازوئیل نیروگاه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت: با رایزنی‌های انجام شده عملیات اجرایی تخلیه مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان آغاز شد و در حال حاضر تانکرها در حال بارگیری و تخلیه مخازن هستند.

داراب زاده عنوان کرد: با تخلیه این مخازن، ظرفیت ذخیره سازی سوخت گازوئیل نیروگاه لوشان که ۲۶ هزار لیتر است به ۵۶ هزار لیتر افزایش می یابد و شاهد افزایش ۱۱۵ درصدی مخازن ذخیره سوخت نیروگاه‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن قدردانی از تلاش های مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان گفت: این اقدام از نظر پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از امکانات و داشته ها بسیار حیاتی و استراتژیک بوده و با توجه به مسیر یخبندان ارسال سوخت به این نیروگاه، این اقدام در تامین برق مطمئن و پایدار نقش بسزا و حائز اهمیتی دارد.

گفتنی است: نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان یکی از قدیمی ترین نیروگاههای کشور است که در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در شهرستان لوشان واقع شده است. سال گذشته در آماری میزان تولید برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان ۹۳۷ میلیون کیلووات ساعت اعلام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.