آب شرب روستایی رشت مناسب نیست

فرماندار رشت خبر داد:

0 231

در حالیکه ذخایر منابع آبی گیلان هر روز با تهدیدات جدیدی مواجه است، روستاییان گیلان با مشکلات کمبود آب شرب مواجه هستند.

امروز سرپرست فرمانداری رشت، با اشاره به برخورداری ۶۷ درصدی روستاییان این شهرستان از آب شرب گفت: شاخص برخورداری آب شرب روستایی در رشت مناسب نیست.

«کیا عاشوری» در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی آب شرب شهرستان رشت با اشاره به اهمیت حل مسائل مرتبط با این حوزه اظهار کرد: شهرستان رشت با برخورداری ۶۷ درصدی شاخص آب شرب روستایی، دارای کم‌ترین شاخص برخورداری آب در سطح استان بوده که این شاخص در شأن مرکز استان نیست.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از روستاهای رشت با مشکل آب شرب مواجه هستند، افزود: حل مشکل آب شرب روستایی در سطح شهرستان رشت در دو فاز برنامه ریزی شده که فاز نخست آن با شتاب خوب در حال انجام است و با پایان رسیدن این فاز از پروژه مشکل آب شرب ۱۲۷ روستای شهرستان رشت حل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ پیش ازاین بنابر اعلام شرکت آبفای گیلان ۶۲۶ روستا در این استان با تنش آبی مواجه و حدود ۸۶ روستا به طور کلی فاقد آب شرب هستند. این در حالی است که بیش از ۳۰۰ روستای کوهستانی استان که عمدتا در ارتفاعات شهرستان رودبار واقع شده اند هر ساله در فصل گرمای سال به تنش آبی و کمبود آب شرب مواجه می‌شوند و از طریق تانکرهای سیار، به آنها آبرسانی می‌شود. این درحالیست که با بهره برداری از سد دیورش در توتکابن رودبار، بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان به آب سالم دسترسی خواهند داشت.

گفتنی است؛ شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم روستایی بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور ۸۲.۹۵ درصد است که این آمار در گیلان ۸۲.۹۵ درصد اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.