تعطیلی مدارس و دانشگاهها و موسسات آموزشی گیلان تا روز چهارشنبه

به دلیل شیوع ویروس کرونا؛

0 780

مدارس، دانشگاهها و موسسات آموزشی گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا روز چهارشنبه تعطیل شدند.

در حالی امروز مدارس گیلان بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات استان به دلیل شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیل شدند که بعد از اعلام و تایید رسمی  شیوع ویروس کرونا و تایید مرگ حداقل دوتن بر اثر این بیماری در گیلان، اکنون ترس و واهمه‌ی زیادی در میان خانواده های گیلانی به وجود آمده و بسیاری از آنها از تصمیم خود برای  نفرستادن دانش آموزان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر دادند.

از سوی دیگر در حالیکه روز گذشته « محمد دوگونچی» رییس انجمن پزشکان عمومی استان و «بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر رشت

در نامه هایی خطاب به  استاندارگیلان مبنی بر ضرورت تعطیلی مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاهها و ادارات تا اطلاع ثانوی به جهت جلوگیری از خطر و تهدید سلامت عمومی تاکید کردند، آخرین خبرها از ابتلای ۲۸ نفر به بیماری کرونا در کشور حاکی است و این موضوع بیش از پیش به نگرانی خانواده ها در فرستادن فرزندان خود به مدارس افزوده است.

اما خبرهای غیر رسمی و تایید نشده  از فضای رسانه ای استان حاکی از تعطیلی سه روزه تا یک هفته ای مدارس استان می‌دهد. تصمیمی که «جابراخلاقی » معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش گیلان درباره آن به مرور گفته بود: شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار گیلان هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص مدت زمان تعطیلی مدارس نرسیده است.

اخلاقی به مرور گفت: فضای حاکم بر جامعه که ناشی از شیوع بیماری کرونا است چندان جالب نیست و باید هر چه سریعتر این فضا مدیریت و کنترل شود. لذا تلاش می‌کنیم تا پایان امروز در شورای آموزش و پرورش استان به یک تصمیم جامع برای مدت زمان تعطیلی مدارس برسیم.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط موجود از خانواده ها درخواست داریم  از بابت نفرستادن دانش آموزان به مدارس نگرانی  نداشته باشند. از مدارس هم خواستیم چندان در این مورد سختگیری نکنند. از سوی دیگر به جهت اینکه مدارس گیلان نسبت به سایر مناطق کشور روزهای تعطیلی کمتری داشتند دستور العمل های لازم از وزارتخانه آموزش و پرورش برای جبران فضاهای خالی تعطیلی مدارس ابلاغ شده است.

معاون آموزشی استان با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم  شعاع و فعالیت این بیماری در استان  تا چه مقدار است و این مساله نیز برای خانوده ها حایز اهمیت است،  لذا منتظر اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان و نظر استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش برای اعلام مدت زمان این تعطیلی تا پایان روز هستیم.

در این مدت تلاش آموزش پرورش تعطیلی طولانی مدت و کسب رضایت شورای تامین استان ادامه داشت و یکی ازموضوعات مورد بررسی و تصمیم گیری دراین جلسه، مدت زمان تعطیلی مدارس  و دانشگاههای استان بود.

در همین رابطه خبرنگار مرور در گفت و گو با روابط عمومی آموزش و پرورش استان از جزییات این جلسه جویا شد.

«مجید علیپور» به مرور گفت: از صبح امروز تماسها و درخواستهای زیادی از سوی خانواده های سراسر استان مبنی بر تعطیلی مدارس توسط آموزش و پرورش ارسال شده است . لذا این موضوع در جلسه شورای تامین استان مطرح شده است و نادر جهان آرای مدیر کل آموزش و پرورش این موضوع را مطرح کرده تا شورای تامین استان را به تعطیلی طولانی مدت راضی کند.

اکنون خبرهای رسمی در سایت استانداری گیلان تایید می کند که براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، به منظور افزایش آمادگی ها و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا ویروس تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه های غیر دولتی، پیش دبستانی ها و مهدهای کودک گیلان از یکشنبه چهارم اسفند تا پایان روز چهارشنبه مورخ هفتم اسفند تعطیل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.