راهدارخانه سیار محور رشت امام زاده هاشم فعال شد

0 687

بارش برف و کولاک سنگین در بهمن ماه سال گذشته منجر به مسدود شدن بزرگراه قزوین ـ رشت در منطقه‌ی امامزاده هاشم گیلان و معطلی و گرفتاری مسافران به مدت ۳۰ ساعت در این جاده مواصلاتی استان شد. ازاینرو امروزمدیر کل راهداری گیلان از استقرار راهدارخانه‌ی سیار در این محور خبر داد.

کمبود ماشین آلات راهداری  و نبود راهدارخانه درمواقع بحرانی بارش برف از جمله مشکلات حوزه‌ی اداره کل راهداری استان است که بیشتر در مناطق کوهستانی و برف خیز استان دیده می‌شود. محورهای اسالم به خلخال، سراوان به فومن و پونل به خلخال از جمله محورهای استان هستند که در بارش های سنگین برف مسدود می‌شوند.

امروز «فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از پیش بینی راهدارخانه های سیار برای سه نقطه بحرانی در محور مذکور به ایسنا خبر داد و گفت: در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه‌ی سیار در کلیه‌ی محورهای گیلان فعال شده اند.

مرادی همچنین از اضافه شدن ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان استان از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد و گفت: متوسط عمر ناوگان راهداری گیلان بالای ۲۰ سال است و نیازمند همکاری همه دستگاه ها در بحران برف و سیل هستیم.

گفتنی است هفته گذشته همزمان با کاهش دما وبارش برف در مناطق کوهستانی استان ۴۱ راه کوهستانی چهار شهرستان گیلان بر اثر بارش برف مسدود شده بودند.

لازم به ذکر است سال گذشته از شامگاه ۲۱ بهمن تا ۲۳ بهمن، مسافران و خودروهای گرفتارشده در محور رشت امام زاده هاشم، نزدیک به ۳۰ ساعت را در بلاتکلیفی تا صبح در برف و کولاک شدید این جاده سپری کردند. شماری از در راه ماندگان که با خودروهای عمومی سفر کرده بودند، حوالی عصر ۲۲ بهمن ماه از خودروهای عمومی خارج شده و با پای پیاده و طی حدود ۳۰ کیلومتر، خود را به رشت رساندند. این در حالی است که مردم گرفتار از سوی مردم بومی به صورت خودجوش در منازل شخصی و مسجد اسکان داده شدند. این مسیر درنهایت پس از دو روز با اعزام کمک‌های امدادی راهداری از استان قزوین بازگشایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.