آتش سوزی های جنگلی در ۴ شهرستان گیلان

وزش باد گرم موجب شد؛

0 179

وزش شدید باد گرم از شب گذشته در گیلان، جنگلهای ۴ شهرستان استان را درگیر حریق کرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش سوزی عرصه‌های جنگلی در شهرستان‌های آستارا، لنگرود، رودبار، سیاهکل و شفت خبر داد.

گزارشات مختلف از شهرستانهای مختلف استان از آتش سوزی در مناطق جنگلی بالادست و صعب العبور شفت حاکی است. در حال حاضر آتش سوزی در جنگل‌های امامزاده اسحاق (ع) که از شب گذشته شروع‌ شده بود توسط نیروهای منابع طبیعی شهرستان شفت مهار شده است.

همچنین آتش‌سوزی در جنگل‌های سیاهمزگی موجب گسترش آتش به ییلاقات این منطقه شد  و طی آن دست‌کم ۱۰ هکتار جنگل سوخت.

 به گزارش مدیریت ستاد بحران استانداری گیلان، وزش باد گرم در ۲ روز گذشته موجب حریق در ۴ هکتار از مناطق جنگلی سی دشت، دشتامان رودبار و جنگل‌های چیچال بخش خورگام ، دامنه درفک رودبار شد که هم اکنون مهار شده است.

به گفته «محمدحسین قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم اکنون آتش سوزی در ۴ هکتار جنگل در منطقه اسبراهان و لیشک شهرستان سیاهکل، یک مورد حریق مرتع در مرز بین آستارا و اردبیل، عرصه‌های جنگلی شاندرمن از توابع شهرستان ماسال، کله سرای اسالم و چوبر تالش حریق ادامه دارد که با توجه به وجود درختان سوزنی برگ در این مناطق شدت حریق بیشتر است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تاکید کرد: آتش‌سوزی در این اراضی جنگلی در حد سوختن خس و خاشاک پای درختان به صورت خطی است و بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی تاکنون آسیبی به تنه درختان نرسیده است.

لازم به ذکر است: سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه وزش باد گرم طی امروز و فردا، از مردم خواست از روشن کردن آتش در داخل و مجاورت جنگل ها و مراتع خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.