آرامستان ها به درمانگاه مجهز شوند

عضو شورای شهررشت خبر داد عضو شورای شهررشت خبر داد

0 731

همزمان با شیوع کرونا ویروس در گیلان و فوت برخی از مبتلایان به این بیماری ، به جهت جلوگیری از شیوع این بیماری از طریق لمس افراد فوت شده ، مقررات سختگیرانه‌ای در دفن بهداشتی آنها توسط مقامات بهداشتی  وضع شد. از این رو تجهیز و تدفین اموات کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و دقت کامل امور شرعی در غسالخانه ها به صورت ویژه انجام می‌گیرد.

در خط مقدم این کار پرسنل غسالخانه ها قرار دارندکه از همان روزهای اول بیماری با رعایت موزاین بهداشتی ، عهده دار این وظیفه سنگین هستند. در حالیکه نگرانی های زیادی از ابتلای این افراد به کرونا و سایر بیماریها به دلیل تماس نزدیک با اموات وجود دارد.

در همین رابطه یک عضوشورای شهر رشت از ضرورت راه اندازی درمانگاه در آرامستانهای شهرداری رشت و بررسی این موضوع در آینده نزدیک خبر داد.

« فاطمه شیرزاد» عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت به مرور گفت: با توجه به اینکه غسالهای آرامستانها جزو مشاغل سخت محسوب می شوند و وظیفه شستشوی اموات کرونایی نیز بر عهده آنهاست نیازمند ایجاد درمانگاه در ارامستانها در راستای پیشگیری از بروز بیماری های جسمی در همکاران این بخش هستیم.

شیرزاد تاکید کرد: کارمندان و کارگران آرامستانهای شهرداری رشت به دلیل حضور مستمر و نزدیک با اموات کرونا و خانواده های عزادار نیازمند حمایت ویژه هستند بخصوص اینکه از ابتدای اسفند ماه این کارگران پای کار حضور دارند. لذا امیدواریم ساخت این درمانگاهها سریعا  در دستور کار بررسی بودجه ۹۹ شهرداری رشت قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.