مدارس آماده آموزش مجازی نیست

معاون آموزشی آموزش و پرورش استان خبر داد:

0 376

پیش از بحران کرونا ویروس در گیلان، مدارس استان در سال تحصیلی جاری به دلیل بارش برف، به مدت ۱۰ روز تعطیل شدند. همزمان با شیوع و گسترش کرونا ویروس نیز در همان روزهای ابتدایی مدارس و مراکز آموزش عالی استان تعطیل شدند و آموزش دروس به فضای مجازی کشیده شد.

این درحالیست که دسترسی همه خانواده ها به بسترهای اینترنتی برای همه به طور مساوی فراهم نیست و همچنان بسیاری از دانش آموزان گیلانی بخصوص در مدارس دولتی از آموزشهای از راه دور و فضای مجازی به دور هستند.

‌سویه دیگر ماجرا آن دسته از مدارس غیر انتفاعی قرار دارند که با این روش در حال به پایان رساندن کتب درسی بخصوص در مقطع ابتدایی هستند. حال این سوال پیش می‌آید که با وجود فراهم نبودن زیر ساختهای فضای مجازی برای همه‌ی دانش آموزان گیلانی آیا امکان به پایان رسیدن سال تحصیلی آنگونه که وزیر آموزش و پرورش روز گذشته وعده‌اش را داد وجود دارد؟

چند درصد مدارس گیلان به زیر ساختهای فضای مجازی و آموزش اینترنتی مجهز بودند و چند درصد داشن آموزان گیلانی موفق شدند در این فضا تحت آموزش قرار بگیرند؟

« جابر اخلاقی» معاون آموزشی اداره کل آموزش وپرورش گیلان در گفتگو با مرور با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد مدارس استان توانستند بسترهای آموزش در فضای مجازی را برای معلمان فراهم کنند، گفت: با توجه به اینکه آموزش روزانه در شبکه آموزش کشور نیز همزمان ارایه می‌شود این میزان برای ما راضی کننده بود. اما از سوی دیگر درصد میزان دانش آموزان کاربر فضای مجازی است که متاسفانه براساس گزارشات جمع آوری شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش آموزان گیلان به گوشی های هوشمند دسترسی دارند.

وی افزود: متاسفانه پوشش ۱۰۰ درصدی فضای مجازی برای همه‌ی دانش آموزان گیلانی فراهم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدارسی که آموزش خود را در بستر اینترنت ادامه دادند می‌توانند سال تحصیلی را به پایان برسانند گفت: این موضوع نمی‌تواند ملاک سازمان قراربگیرد. در حال حاضر آموزشهای شبکه آموزش برای سازمان ملاک است  و در صورت راه اندازی شبکه‌‌ی شاد و نسبت فراگیری آن و نیز فراهم شدن تضمینات زیر ساختی و امنیتی در فضای مجازی و رعایت اصول تربیتی از سوی دانش آموزان می توانیم تصمیم گیری لازم را انجام دهیم.  اخلاقی تاکید کرد: مشکل اصلی در این کار دسترسی نداشتن همه‌ی دانش آموزان مناطق مختلف استان به لپ تاپ و گوشی هوشمند است.

گفتنی است در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ ، ۳۸۰ هزار دانش اموز گیلانی در مقاطع مختلف وارد مدارس استان شدند. در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا ویروس ، دانش آموزان  نیمی از سال تحصیلی را بر سر کلاسهای درس حاضر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.