آمار روزانه‌‌ی مبتلایان کرونا در گیلان را اعلام کنید

0 470

بیش از ۵ ماه از ورود بیماری کرونا ویروس یا همان کووید -۱۹ به کشور می‌گذرد و گیلان از اولین مناطقی بود که در کنار قم تبدیل به کانون بحران این بیماری و شیوع بالای شد. به طوریکه معاون وزیر بهداشت و درمان کشور نیز پیشتر اعلام کرد نیمی از جمعیت گیلان به این بیماری مبتلا شده اند. اما آمار رسمی شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا به تفکیک استانها قریب سه ماه است که به دستور وزرات بهداشت و درمان دیگر اعلام نمی‌شود و تعداد بیماران و فوتی های جدید در این مدت براساس شنیده ها، و گمانه زنی‌ها اعلام شده است. این در حالیست که از ابتدای هفته بار دیگر گیلان با ۷ شهر قرمز در وضعیت بحرانی و شیوع موج دوم کرونا قرار گرفته است.

درهمین رابطه « بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت نیز با ارسال نامه ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار ارائه‌ی آمار روزانه‌ی میزان ابتلا شهروندان رشتی به کووید -۱۹ در موج دوم این بیماری شد.

بهراد ذاکری با اشاره به روند سریع شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گیلان و رشت گفت: متاسفانه با افزایش ابتلای شهروندان رشتی در روزهای اخیر، شاهد اعلام وضعیت قرمز در رشت هستیم که این موضوع مطمئنا نیازمند توجه و رعایت بیشتر در همه سطوح و گروه های سنی است.

عضو شورای شهر رشت با ارسال نامه ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار ارائه‌ی آمار روزانه میزان ابتلا در رشت شد و افزود: کمیسیون بهداشت نیازمند اطلاعات درست از میزان ابتلا برای تصمیم گیری و قانون گذاری است. اطلاع یافتن از آمار روزانه‌ی ابتلا و تلفات ویروس کرونا منجر به آگاهی بخشی بیشتر به شهروندان می شود.

از سوی دیگر با وجود سختگیریهای  انجام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور در ارایه‌ی آمار مبتلایان به کرونا ویروس در مناطقمختلف کشور، مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از پذیرش و ویزیت ۱۰هزار بیمار سرپایی کرونایی و بستری ۱هزار بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت خبر داد.

«محمد حسین شهدی نژاد» افزود: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با شیوع بیماری کووید ۱۹ براساس تصمیم ستاد کرونا استان و دستور مدیرعامل سازمان از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی تعیین شد که بیش از ۱۰هزار بیمار سرپایی کرونایی ویزیت و از این تعداد نزدیک به ۱هزار بیمار کووید ۱۹ بستری  بودند که با رسیدگی خوب پزشکان و پرستاران بیشرین بهبود یافتگان را در سطح استان و کشور داشته است .

گفتنی است از ابتدای گسترش و شیوع کووید ۱۹ در گیلان،  بیمارستان رازی رشت به عنوان سانترال و بیمارستان تامین اجتماعی استان بیشترین آمار پذیرش بیماران مبتلا به کرونا به خود اختصاص دادند. روز گذشته نیز«سوی ارسلان داداشی» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد، ۳۱۰ نفر تا دیروز در بیمارستانهای استان بستری شده اند و آمار ورودی بیماران به بیمارستانهای گیلان  از روزانه ۴۵ نفر به روزانه ۶۰ تا ۶۵ نفر افزایش داشته است. همچنین یک مورد فوتی جدید ناشی از کرونا نیز در هفته جاری در استان ثبت شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.