احداث مرکز اورژانس ۱۲۰ تخت خوابی

دکتر سالاری خبر داد:

0 352

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نهایی شدن احداث مرکز اورژانس ۱۲۰ تخت خوابی پشتیبان گیلان در سایت لاکان خبر داد.

«ارسلان سالاری»  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیز و توسعه زیرساخت‌های درمانی استان گیلان گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعات به مراکز درمانی گیلان زیرساخت‌های موجود پاسخگویی نیازها نبود. بحران کرونا موجب شد تا توجه مسئولان کشوری به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان  برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در مباحث بهداشت و درمان و رفع بخشی از کمبودهای موجود، بیشتر شود.

وی افزود: گیلان  در بسیاری از بخش‌های درمانی و بهداشتی دچار عقب افتادگی‌هایی بود که خوشبختانه با پیگیری و حمایت‌ها صورت گرفته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است. لذا در دوماه گذشته شاخص‌های بهداشتی استان رشد قابل توجه ای پیدا کردند و در بخش‌های تخت‌های ICU، اتوکلاو پلاسما، رومیزی و بیمارستانی، اکسیژن ساز و تجهیز مراکز بیمارستانی به لنژری رشد داشتیم.

سالاری به اضافه شدن مرکز تحت نظر اورژانس کرونا به بخش درمان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع در سایت لاکان در حال آماده‌سازی است و ظرفیت ۱۲۰ تخت درمانی پشتیبان را دارد. با راه اندازی این مرکز می‌توانیم در زمان‌های بحرانی از آن به عنوان یک مرکز پشتیبان بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای این استان سه مرکز تحت عنوان اورژانس پشتیبان در سایت‌های جداگانه در نظر گرفته‌ شده است افزود: آشیانه اورژانس هوایی نیز برای این مرکز پیش بینی شده است و انتظار داریم این سایت با سرعت پیشرفت کنونی تا نیمه نخست خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود فضای آزمایشگاه بیمارستان رازی، تجهیزات تشخیصی ناکافی  و عدم کفاف ارایه خدمات به مردم،  گفت: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است. بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید دارای حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربع باشد، افزود: در حال حاضر آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربعی در دست احداث و نهایی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.