ادامه‌ی رکود معاملات مسکن در گیلان

رییس اتحادیه مشاورین املاک رشت بیان کرد:

1 636

شیوع کرونا ویروس در همه‌‌ی ابعاد زندگی مردم، چالش هایی ایجاد کرده است. از خانه‌نشینی و خود قرنطینگی تا بیکاری صنوف. از سوی دیگر همزمانی تعطیلات کرونایی با تعطیلات نوروز موجب شد بسیاری از مستاجرین قادر به جابجایی و اسباب کشی نباشند. این در حالیست که در سالهای اخیر به دستور نیروی انتظامی هر گونه جابجایی مستاجرین به جهت پیشگیری از سرقت ممنوع شده است.

اما علیرغم اینکه بنا به دستور ستاد مقابله با بحران کرونا اعلام شده بود، همه صنوف موظف به تعطیلی هستند، اما کماکان برخی از مشاورین املاک در سطح رشت همچنان به فعالیت مشغول بوده و حتی در روزهای اخیر شاهد اسباب کشی برخی از مستاجرین در سطح شهر رشت بودیم.

اما وضعیت خرید و فروش و اجاره مسکن در ماه پایانی سال در شهرستان رشت چگونه بود؟ آیا بحران کرونا توانسته موجب کاهش قیمت خرید مسکن و اجاره بها شود؟

«علی حامی احمدی» رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت در گفت و گو با مرور گفت: خرید و فروش و وضعیت اجاره مسکن همچنان در رکود قرار دارد. همانگونه که در یکسال گذشته خرید فروش مسکن در رشت راکد بود، کرونا نیز این رکود را تشدید کرد و هیچگونه خرید و فروشی توسط همکاران ما دراین صنف ثبت نشد.

حامی احمدی افزود: پیش از بحران کرونا وضعیت معاملات مسکن در رشت کند و راکد بود. به لحاظ اینکه بخش اعظمی از مردم را کارمندان و کارگران تشکیل می دهند در حال حاضر این قشر اولویت اصلی خود را در سلامتی و تامین مایحتاج غذایی گذاشته است و به سمت اجاره  و خرید وفروش مسکن نیامده است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک در پاسخ به فعالیت برخی از مشاورین املاک در ایام تعطیلی صنوف گفت: با هماهنگی بازرسی اتاق اصناف گشتهای روزانه از سطح خیابانهای رشت ( گلسار، معلم ، منظریه ، شهرک بهشتی و دیلمان )داشتیم و خوشبختانه بخش اعظمی از مشاورین املاک سطح شهرستان این موضوع را رعایت کردند و با هر گونه قانون شکنی توسط برخی همکاران برخورد لازم صورت گرفت که حتی مواردی منجربه پلمپ  و جریمه شد.

وی تاکید کرد: پیش بینی از وضعیت مسکن و افزایش یا کاهش قیمت در این بخش بعد از بحران کرونا همچنان مبهم است. معمولا جریانات سیاسی در معاملات مسکن تاثیر گذار بوده و در بحث مسکن شهرستان که تابع کشور است باید منتظر آینده  باشیم.

گفتنی است بیش از ۳ هزار واحد صنفی در بخش معاملات املاک در شهرستان رشت به فعالیت مشغول هستند.

1 نظر
  1. کاربر می گوید

    علی حامی احمدی» رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت در گفت و گو با مرور گفت: خرید و فروش و وضعیت اجاره مسکن همچنان در رکود قرار دارد. همانگونه که در یکسال گذشته خرید فروش مسکن در رشت راکد بود، کرونا نیز این رکود را تشدید کرد و هیچگونه خرید و فروشی توسط همکاران ما دراین صنف ثبت نشد.

    این حرف صحت نداره. من خودم دنبال خرید خونه بودم این مدت، چندین مورد بود ک زنگ میزدم میگفتن فروخته شده. چطور هیچ گونه خرید و فروشی ثبت نشده؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.