شرایط گیلان هنوز عادی نشده است

نماینده وزارت بهداشت در گیلان:

0 316

در حالی که طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت تردد به روزهای آخر نزدیک می شود و به دستور ستاد اجتماعی مقابله با کرونا به ریاست حسن روحانی رییس جمهور ، از ۲۳ فروردین ، برخی از صنوف به فعالیت اقتصادی خود باز می گردند و امکان بازگشایی دانشگاهها در اردیبهشت ماه وجود دارد اما نگرانی از بازگشت پیک دوم کرونا همچنان باقی است. بطوریکه نماینده وزیر بهداشت درگیلان با بیان اینکه شرایط استان عادی نشده، خواستار تشدید سختگیری ها برای ترددهای بین شهری در گیلان شد.

«محمد حسین قربانی» نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹  با بیان اینکه حاکمیت باید در برابر سلامت آحاد ملت حساس باشد، گفت: تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس منحوس ارائه نکرده است، باید قرنطینه و رعایت اصول بهداشت فردی در دستور کار مجلس، دولت و قوه قضائیه قرار بگیرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان به درخواست خود از استاندار گیلان برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در محور‌های وروری به استان و تردد‌های بین شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرایط گیلان به هیچ عنوان عادی نشده است و تا شکست کامل کرونا راهی طولانی و سخت در پیش داریم.

قربانی به بهبودی و ترخیص تعداد زیادی از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان اشاره کرد و گفت: این توفیق به معنی آن نیست که شرایط گیلان عادی شده است. اگر شرایط در گیلان عادی تلقی شود و شاهد افزایش تردد‌ها و بازگشت روند زندگی به روال عادی باشیم بدون شک خسارت‌های بسیار زیادی متوجه استان می‌شود.

قربانی افزود:  فاصله گذاری اجتماعی و ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید در شرایط فعلی کشور به صورت جدی رعایت شود. از این رو پیشنهاد می شود دانشگاه ها به مدت یک ترم تعطیل شوند، چرا که دانشجوها از نقاط مختلف کشور در یک مکان محدود حاضر می شوند و این می تواند خطرناک باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.