اراضی ملی گیلان در انتظار اجرای طرح کاداستر

0 579

استان گیلان یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی دارد که با استناد به گفته‌های سهیل توکلی، معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، قرار است ۸۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شود. توکلی مهمترین هدف این کار را جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد.

توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرد: ۵۶۴ هزار هکتار از اراضی ملی گیلان را اراضی جنگلی تشکیل می‌دهند که منبع ارزشمندی از جنگل‌ها و فسیل‌های هیرکانی است. او همچنین گفت: ۲۲۴ هزار هکتار از این میزان را مراتع تشکیل می‌دهند و ۲۰۷ هزار هکتار آن نیز شامل اراضی ساحلی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در اجرای  قانون جامع حدنگار یا کاداستر، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاداستر اراضی ملی را تهیه کند تا مالکیت آن‌ها به نام دولت تثبیت شود.

توکلی با اشاره به حدنگاری ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در حدفاصل سال‌های ۹۶ تا ۹۸ گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از این مقدار آماده بررسی در کمیته‌های کارشناسی شده است و بیش از ۱۲۰ هزار هکتار آن نیز جهت صدور سند مالکیت به نام دولت، به سازمان اسناد تحویل داده شد.

او در پایان گفت: ۲۰۷ هزار هکتار باقی مانده از اراضی ملی گیلان باید تا پایان سال ۱۴۰۰ کاداستر شود. در این راستا سه میلیارد تومان از اعتبارات استانی و دو میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی ابلاغ شده و در صورت دریافت اعتبارات پروژه نهایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.