استقبال کم زنان عشایری و روستایی از بیمه رایگان

شکست طرح تشویقی دولت برای جوانی جمعیت در گیلان؛

0 147

دو روز باقی مانده به پایان مهلت ثبت نام طرح بیمه رایگان زنان و مادران دارای سه فرزند، این طرح با استقبال کم زنان عشایری و روستایی در گیلان مواجه شده است.

 در حالیکه دولت طرحهای تشویقی زیادی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشور به اجرا در آورده اما همواره این طرح با شکست همراه شده‌اند. بطوریکه پیش از این نیز رییس سازمان ثبت احوال گیلان از کاهش ولادت ۳.۴ درصدی در این استان خبر داده بود و گیلان همچنان در رتبه پایین زادآوری و افزایش سالمندی کشور قرار دارد.

روز گذشته نیز «یزدان شعبانی» مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرگیلان از روزهای پایانی مهلت ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری خبر داد و اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری گیلان آغازشده و تا ۳۰ فروردین امسال ادامه دارد.

دو روز مانده به پایان مهلت ثبت نام، تاکنون در حدود ۵۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری گیلان در طرح بیمه رایگان ثبت نام کردند.

به گفته وی، مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از اول فروردین ۱۳۹۶ متولدشده باشد می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یا کارگزاران صندوق برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

شعبانی در گفت وگو با مرور؛ عدم استقبال از این طرح را ناشی از اطلاع رسانی کم دستگاههای متولی دانست و افزود: تاکنون در حدود ۵۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری گیلان در این طرح ثبت نام کردند.

 وی با بیان اینکه دولت در فاز اول بیمه رایگان زنان عشایری و روستایی،۳۱۱ هزار نفر را به طور رایگان بیمه و تحت خدمات تامین اجتماعی قرار می‌دهد اظهارکرد: در تعامل با ثبت احوال و شبکه بهداشت در حال شناسایی این زنان در مناطق روستایی استان هستیم و امیدواریم با بیمه رایگان مادران بالای ۱۸ سال دارای سه فرزند، جوانی جمعیت استان و کشور را تقویت کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرگیلان با بیان استمرار این طرح تصریح کرد: بالغ بر ۲ میلیون زن روستایی و عشایری در کشور شناسایی شده‌اند که استعلام آنها از سازمانهای ذیربط در حال انجام است.

 شعبانی تأکیدکرد: مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به ازای تولد فرزند چهارم،۲ سال به سابقه بیمه‌ای آنها افزوده می‌شود و این روند برای فرزند پنجم نیز در نظر گرفته شده است. همچنین این بیمه رایگان شامل مزایای: از کار افتادگی، بازنشستگی و انتقال به سایر صندوق‌های بیمه‌ای است.

وی اضافه کرد: تمام حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

 لازم به ذکر است: بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در گیلان، عضو صندوق و تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.