مرغداری آلاینده تالاب انزلی شناسایی شد

محیط زیست گیلان خبر داد:

0 120

دو روز بعد از اینکه مدیر اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا مدعی شد: لاشه مرغهای رها شده در تالاب انزلی به واحدهای مرغداری این شهرستان مربوط نمی‌شود، حال مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از شناسایی واحد مرغداری متخلف در صومعه سرا خبر داد.

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک واحد مرغداری متخلف که اقدام به تخلیه ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده در تالاب انزلی کرده بود به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با دریافت اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب به موقع اقدام کردند.

وی گفت: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت لاشه مرغ‌های مرده، از تالاب بین المللی انزلی سر درآورده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحا کردند.

لازم به ذکر است: در خبر دو روز پیش مرور در این باره مدیر اداره محیط زیست صومعه سرا، رها سازی و تخلیه گونی لاشه مرغ های تلف شده را مربوط به مرغداری های بالادست حوضه تالاب انزلی در شهرستان ماسال عنوان کرده بو که همراه با جریان آب به تالاب انزلی انتقال یافتند.

 شهرستان صومعه سرا با بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری، قطب تولید مرغ گوشتی گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.