افزایش ساعت کاری پاکبانان رشتی در بحران برف

0 363

در حالیکه شهر رشت روزانه شاهد تولید نزدیک به ۷۰۰ تن زباله است ، توقف جمع آوری زباله به معنی ایجاد وضعیت نامناسب و عوض شدن چهره شهر است. از این رو انباشت و دپوی زباله های شهری از تبعات بارش سنگین برف و مسدود شدن راهها و معابر است که موجب زشتی چهره‌ی شهرها می شود.

در همان روزهای اول بارش برف ، تعدادی از خیابانهای اصلی رشت بازگشایی شدند، اما بسته بودن کوچه‌ها و معابر فرعی و عدم دسترسی به مخزنهای زباله مانع از جمع آوری به موقع زباله های شهری وحتی روستایی در بسیاری از مناطق رشت شده است. تجربه‌ی دپو زباله در بحرانهای برف سالهای گذشته این نگرانی  را برای بسیاری از شهروندان ایجاد کرده است  که در طی روزهای آینده با مشکلات زیست محیطی ناشی از انباشت زباله شهری مواجه باشند.

در همین رابطه «علیرضا حاجی پور» مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با تایید اینکه در روز اول بارش برف، درمسیر جاده‌ی رشت  به امامزاده هاشم  و راه ورودی  به دفنگاه سراوان با مشکل مواجه بودیم به مرور گفت: درحال حاضر این مسیر باز است و بعد از بازگشایی خیابانهای اصلی شهر از پاکبانان شهرداری خواستیم  در معابری که باز هستند زباله ها را از مخازن خارج کنند و تا جاییکه  دستشان می رسد سطلهای زباله را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: لذا از همه‌ی توان نیروهای موجود استفاده کرده  و با افزایش  ساعت کاری پاکبانان به همراه اضافه کاری  از آنها خواستیم  در کوچه هایی که امکان ورود با ماشین ندارند  به صورت سربرداری زباله ها را جمع آوری کنند. امیدواریم هر چه زودتر با بازگشایی تدریجی همه‌ی خیابانها و معابر شهر رشت ، این بحران را سپری کنیم.

مدیرعامل پسماند شهرداری رشت افزود: مسلما بعد از آب شدن برف زباله های شهری در گوشه کنار رشت  نمایان می شود که چندان خوشایند نیست.  لذا از شهروندان تقاضا داریم در همکاری با پاکبانان و در صورت امکان زباله های شهری خود را درکنار خیابانهای اصلی بگذارند تا همه‌ی معابر به تدریج بازگشایی شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در دفنگاه سراوان با خطر رانش زباله مواجه هستیم تاکید کرد: خوشبختانه بارش سنگین برف منجر به رانش زباله در دفنگاه سراوان نشده است و جای نگرانی وجود ندارد.

حاجی پور از تامین لباس مناسب و ابزارکار برای پاکبانان در شب براش برف خبرداد و افزود: علیرغم اینکه گفته شده پاکبانان بدون لباس مناسب در خیابانها حضور دارند اما از روز قبل از شروع بارشها ، لباسهای پاکبانان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته بود. متاسفانه فیلم پخش شده از اعتراض پاکبان رشتی در خصوص نداشتن لباس و ابزار مناسب به این دلیل بود که وی در زمان توزیع لباس حضور نداشت  ولی در شب بعدش وسایل خود را دریافت کرد.

وی از پرداخت مطالبات ماههای گذشته‌ی  پاکبانان شهرداری رشت خبرداد و گفت: در حال حاضر پاکبانان سازمان پسماند همانند سایر نیروهای رسمی شهرداری فقط  یک ماه حقوق دی ماه را طلبکار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.