افزایش کشته های لنگرود به ۴۰ نفر

به نقل از منابع خبری اگاه:

0 250

سه روز پس از فاجعه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، تعداد کشته‌های این حادثه به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرد.

 در حالیکه از روز جمعه گذشته و همزمان با حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، تعداد کشته شده‌های این حادثه ۳۲ نفر و ۱۷ مصدوم اعلام شده بود، امروز منابع خبری از افزایش این تعداد و کشته شدن ۸ نفر دیگر به مرور خبر دادند.

 افزایش تعداد کشته شدگان این حادثه درحالیست که تاکنون اطلاعات و آمار جدیدی از سوی فرمانداری لنگرود و دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره بروزرسانی نشده است.

در حالیکه امروز یکشنبه در شهرستان لنگرود عزای عمومی اعلام شده است، همچنان بسیاری از خانواده کشته شدگان موفق به شناسایی و تحویل جسد فرزندان خود نشده‌اند و طی سه روز گذشته در مقابل محل حادثه تجمع و خواستار شناسایی اجساد هستند.

به گفته خبرنگاران محلی، تنها دو جسد اهل اطاقور لنگرود و یکی از روستاهای اطراف لاهیجان به خانواده هایشان تحویل شده است.

در عین حال که به دلیل ملاحظات امنیتی تاکنون اسامی مددجویان کشته شده در این کمپ رسانه‌ای نشده یک منبع آگاه به مرور گفت: رنج سنی مددجویان کشته شده در این کمپ اعتیاد ۱۹ الی ۳۶ سال بوده است. این منبع خبری تأکید دارد؛ حدود ۲۲ جسد به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نبوده و هویت شان مشخص نیست.

پیشتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۱۵ مصدوم این حادثه در مراکز درمانی رشت و لنگرود خبر داده و گفته بود: دو نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت نظر قرار دارند.۱۳ نفر دیگر نیز که عمدتا از رده سنی ۲۲ تا ۵۷ سال هستند، سوختگی بین ۱۰ تا ۶۰ درصدی دارند.

امروز همچنین نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی مجلس، بعد از سه روز به این واقعه واکنش نشان داد و خواستار ورود و بازرسی وزارت کشور شد.

«پرویز محمد نژاد» با اشاره به اینکه نظارت و حفاظتی بر این اماکن وجود ندارد گفت: مسؤولان از تهران در محل حادثه حضور پیدا کردند، اما دور نمای تصمیم گیری‌ها امیدوار کننده نیست.

لازم به ذکر است، طبق اعلام خانواده‌های حاضر در محل حادثه، ۵۰ الی ۶۰ نفر مددجو در این کمپ ترک برای رهایی از اعتیاد ساکن بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.