افزایش ۲۰ درصدی جرایم در سال ۱۴۰۲

فرمانده انتظامی گیلان خبرداد:

0 185

فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۲۰ درصدی جرایم گیلان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر اساس آمار‌ها و گزارشات در سال جاری ۱۴۶ هزار و ۷۲۳ پرونده در خصوص جرایم مختلف در استان تشکیل شده است.

«عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی استان در نشست خبری با اشاره به شعار فراجا در سال جدید «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به عملکرد مناسب پلیس گیلان شاهد کاهش وقوع جرایم خشن از جمله زورگیری و خفت‌گیری و همین طور افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی بودیم.

این مقام قضایی با بیان اینکه امسال نخستین بار همزمان با کشور، پلیس طرح پیشگیری سرقت از منازل را علاوه بر مشخص شدن گروه‌های خودورویی و موتورسوار به صورت پاس پیاده با تمرکز بر مناطق دارای سابقه بیشترین سرقت اجرا خواهد کرد افزود: جلوگیری از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی و پیشگیری و مقابله با وقوع سرقت و دیگر جرایم از اولویت‎های پلیس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ است.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از ماموران پلیس در قالب ۵۷۲ گروه خودرویی، موتوری و پیاده مسؤولیت تامین نظم و امنیت مردم و مسافران را در نوروز ۱۴۰۳ برعهده دارند.

سردار ملکی با اشاره به افزایش مشارکت عمومی و ارتقای امنیت اجتماعی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ تن و ۸۵۵ کیلوگرم انواع موادمخدر در گیلان کشف شد که درمقایسه با سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به وقوع ۲۸ هزار و ۴۴۳ فقره سرقت در سال جاری در استان، گفت: این تعداد سرقت درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

ملکی از کشف ۵۸۵ فقره پرونده جعل در این مدت خبر داد و گفت: ۱۸۲ جاعل در استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که درمقایسه با پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: انهدام ۱۳ باند کلاهبرداری، کشف هزار و ۳۰۳ فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری ۴۴۷ متهم از دیگر تلاش‌های پلیس در برخورد با جرایم بوده است.

ملکی در رابطه با شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی از ابتدای امسال تاکنون، افزود: در بازرسی از ۱۲۳ هزار و ۶۸۱ واحد صنفی در گیلان، از ۲۳ هزار و ۸۸۷ واحد صنفی تعهد گرفته شده و برای ۶ هزار و ۲۴۸ واحد صنفی اخطار پلمب صادر شد و ۵ هزار و ۱۱۲ واحد متخلف نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان تأکیدکرد: از ابتدای امسال تاکنون در خصوص آمارفو تی‌ها ۴ درصد و مصدومان تصادف ۳ درصدی افزایش داشتیم و در کل تصادفات ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ پرونده در خصوص جرایم سایبری تشکیل شد که در این خصوص ۹۴۳ متهم دستگیر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.