ایجاد ظرفیت برای جاماندگان مسکن ملی

1 578

در حالیکه هفته گذشته ثبت نام طرح ملی مسکن در گیلان در کمتر از دو ساعت تکمیل ظرفیت شد و بسیاری از مردم گیلان موفق به ثبت نام در این طرح نشدند امروز معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان از ایجاد ظرفیت های جدید برای ثبت نام جا ماندگان خبر داد.
« رضا علی نیا» گفت: به دلیل واجد شرایط نبودن تمامی ثبت نام کنندگان بخشی از ظرفیت این طرح در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در استان خالی خواهد شد.
وی افزود: یک هزار و ۲۴۰ واحد سهمیه گیلان برای طرح مسکن ملی بوده است که از این تعداد۵۰۰ واحد در رشت، ۲۵۰ واحد در بندر انزلی و ۴۹۰ واحد در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت راشامل می شود.
وی مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: این مبلغ با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده و حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد مبلغ تمام شده زمین را نیز با دو سال تنفس باید پرداخت کنند .
وی شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسکن و زمین مسکونی را از مهمترین شرایط حایز دریافت واحد مسکونی برای متقاضیان عنوان کرد.
علی نیا داشتن حداقل سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا یا در شهر مادر ، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده عنوان کرد. زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند، افزود: ثبت نام کنندگان واجد شرایط باید بتوانند بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.