برگزاری اولین همایش حمل و نقل و ترافیک در رشت

0 804

از پوستر فراخوان اولین همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت رونمایی شد. این فراخوان با رویکرد بهره گیری از قوای تصمیم ساز و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی وبا هدف کاهش هزینه‌ها و کوتاه شدن مسیر دستیابی به هدف و نیز کاهش و رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت منتشر شده است.

طراحی هندسی معابر، تغییر الگوی تردد معابر، بهبود زیرساخت حمل ونقل همگانی، ایجاد ضوابط مرتبط با ساخت مسکن، هوشمند سازی تسهیلات ترافیکی از جمله محورهای این پژوهش است.

طی سالهای گذشته حل معضلات ترافیکی در اولویت تصمیم گیران شهری نبوده و با توجه به شرایط اقتصادی با افزایش قیمت زمین و ارزش افزوده در اجرای زیر ساخت شهری مواجه شدیم.

«مسعود عباس نژاد» رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر رشت در خصوص این پژوهش به مرور اظهار کرد: تغییرات آب وهوایی، مهاجرت از سایر شهرها و روستاها و متغیرهای پنهان موجب افزایش تراکم جمعیت شهرنشین و ایجاد گره‌های ترافیکی در شهرها از جمله شهر رشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در روند توسعه ای، زیرساختهای شهری نیز باید مورد بروزرسانی قرار بگیرند افزود: طراحی هندسی معابر، تغییر الگوی تردد معابر، بهبود زیرساخت حمل ونقل همگانی، ایجاد ضوابط مرتبط با ساخت مسکن، هوشمند سازی تسهیلات ترافیکی از جمله محورهای این پژوهش است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک اضافه کرد: طی سالهای گذشته حل معضلات ترافیکی در اولویت تصمیم گیران شهری نبوده و با توجه به شرایط اقتصادی با افزایش قیمت زمین و ارزش افزوده در اجرای زیر ساخت شهری مواجه شدیم. ازهمین رو به منظور حل گره و معضلات ترافیکی می‌توان از طرح‌ها و ایده‌های ترافیکی برتر به منظور برخورداری از شهری ایده آل با حداقل تاخیر در زمان سفر و در عین حال با ایمنی و رفاه بیشتر بهره گرفت.

محورهای همایش:

۱-سیستم‌های حمل و نقل هوشمند

۲- حمل و نقل همگانی وغیرموتوری

۳- زیر ساخت و تاسیسات شهری

۴- حمل و نقل و توسعه پایدار

۵- ایمنی و مهندسی ترافیک

۶- برنامه ریزی حمل و نقل

۷- اقتصاد حمل و نقل

۸- طراحی شهری

 بخشهای اصلی فراخوان شامل :

۱- مقاله پژوهشی

۲- طرح تحقیقاتی

۳- گزارش تحقیقی

۴- ایده

کلیه‌ی دانشجویان و محققان می‌توانند با توجه به محورهای کمیسیون، مقالات و طرح‌های خود را از طریق آدرس ایمیل زیر ارسال کنند.

shora. [email protected]

– هر فرد میتواند حداکثر ۳ طرح یا مقاله خود را به دبیرخانه ارسال نماید.

– کلیه طرح‌ها در فصلنامه شورا و مقالات برتر در مجله بین المللی CRPASE چاپ خواهد شد.

– طرح‌ها و مقالات بایستی با توجه به شرایط ۵ ساله اخیر حمل و نقلی و ترافیکی شهر رشت باشد.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۲ آذر به دبیرخانه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ارسال نمایند.

تاریخ داوری آثار ۱۳-۱۹ آذر ماه

 تاریخ برگزاری همایش:۲۵ آذر همزمان با هفته پژوهش و حمل و نقل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.