بعد از فوت مدیر کمپ، مدیرکل بهزیستی برکنار شد

تبعات آتش سوزی مرگبار کمپ ترک اعتیاد لنگرود ادامه دارد؛

0 163

تبعات آتش سوزی عمدی و مرگبار کمپ ترک اعتیاد گام اول رهایی لنگرود همچنان ادامه دارد. امروز مدیرکل بهزیستی گیلان برکنار و سرپرست جدید انتخاب شد.

 یک هفته پس از فوت ناگهانی مدیرکمپ ترک اعتیاد لنگرود که در زندان لاهیجان بسر می‌برد، امروز سازمان بهزیستی گیلان سرپرست جدید خود را منصوب کرد.

با صدور حکمی از سوی دکتر «علی محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، « آریا طوفانی» به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان منصوب شد.

در حالیکه بیش از دو ماه از وقوع آتش سوزی عمدی کمپ ترک اعتیاد گام اول رهایی لنگرود که ۳۶ کشته به دنبال داشت می‌گذرد و همچنان ابعاد چگونگی وقوع این فاجعه و انگیزه‌های فردی متهم اصلی آن برای بسیاری از خانواده‌ها و شهروندان لنگرودی مبهم و بی پاسخ مانده و هیچ خبری از مسببان وقوع این حادثه عمدی نیست، سازمان بهزیستی گیلان بی آنکه طی این مدت گزارشی از عملکرد و نظارت خود بر کمپهای ترک اعتیاد و سایر مجموعه‌های تحت پوشش خود ارایه کند، صرفا به انتصاب سرپرست جدیدی برای این دستگاه اقدام کرده است.

این درحالیست که کمپ ترک اعتیاد گام اول رهایی لنگرود پیش از این حادثه، بارها به دلیل تخلفات متعدد تعطیل شده بود و هر بار در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را آغاز می‌کرد. موضوعی که نظارت و عملکرد سازمان بهزیستی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان را به چالش کشیده است.

 لازم به ذکر است؛ هفته گذشته «محمد حیدری» مدیر کمپ ترک اعتیاد لنگرود به علت عارضه قلبی پس از انتقال به بیمارستان پیروزلاهیجان فوت کرد. وی به علت حادثه آتش سوزی که در ۱۲ آبان ۱۴۰۲ رخ داده بود، در زندان لاهیجان بسر می‌برد.

 پیش از این نیز از ۱۷ آبان ماه گذشته بنا به اعلام رییس کل دادگستری گیلان؛ مدیرکل بهزیستی گیلان به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد، با توجه به اتهامات منتسبه ضمن تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری، تحت نظارت قضائی قرار گرفته بود.

همچنین به گفته دادستان کل کشور؛ علیه ۷ شخصیت حقوقی و حقیقی در پرونده آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.