اختصاص ۱۰ همت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گیلان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان؛

0 147

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خبر داد.

«محمدرضا رستمی» سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه در سال جاری حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار ملی به استان اختصاص پیدا کرده، اظهار کرد: دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در استان گیلان هزینه کرده است.

به گفته وی، اولویت دولت، اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که تا پایان سال جاری و سال آینده قابلیت تکمیل و بهره برداری دارند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اعلام اینکه به زودی مجموعه فعالیت استان برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم منتشر می‌شود، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی، پیشرفت پروژه‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرده و در راستای اختصاص یک درصد از اعتبارات بند (چ) ماده ۳۷، قرارداد مرتبط را با صدا و سیمای استان تنظیم کنند.

رستمی توجه به مشارکت عمومی- خصوصی را از الزامات فعلی دولت برشمرد و افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی تلاش شود تا پروژه‌هایی که تا پایان سال جاری و در سال آینده قابلیت افتتاح دارند، تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

لازم به ذکر است: تابستان گذشته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از وجود ۲۵۹۰ پروژه نیمه تمام در استان خبر داده بود که تا سال گذشته تنها برای ۲۴۱ پروژه تامین اعتبار شده بود.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به‌ عنوان یکی از ابر پروژه‌های فرهنگی شمال کشور، تکمیل راه‌آهن رشت- کاسپین، احیای تالاب انزلی، عملیات آبخیزداری، آبگیری سد پلرود، تکمیل سدهای لاستیکی، تجهیز و نوسازی اراضی و بهسازی آب‌بندان‌ها از پروژه های با سطح ملی و تکمیل آزادراه رشت – قزوین، تکمیل بیمارستان آموزشی رشت(لاکان) با سطح تاثیرگذاری بین منطقه ای و جمع‌آوری پسماند، تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان، کمک به تکمیل پل‌های آسیب دیده از سیل همچون قلعه رودخان، کلفت، کیازنیک و شبخوس لات، تکمیل پل اسالم، تصفیه خانه فاضلاب انزلی و تصفیه‌خانه مسکن مهر هم از جمله مهمترین پروژه های  نیمه تمام استانی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.