بندر انزلی ۸ درصد کاهش عملکرد داشت

با وجود رشد ۲۹ درصدی عملیات کانتینری در بنادر شمالی؛

0 148

 سازمان بنادر و دریانوردی کشور از رشد ۲۹ درصدی عملیات کانتینری و افزایش ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر شمالی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به نقل از سایت سازمان بنادر و کشتیرانی کشور؛ عملکرد کانتینری بنادر شمالی ایران طی سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل با ۲۹ درصد رشد مجموعا به ۲۰۱۲۸ تی‌ای یو رسید.

طبق این گزارش در طول سال ۲۰۲۳، تخلیه و بارگیری ۷.۴۴۷.۷۲۷ تن انواع کالا در بنادر تجاری شمال کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

در میان بنادر شمالی، بنادر امیر آباد و آستارا در بخش عملیات کانتینری توانستند بیشترین رشد عملیات کانتینری را تجربه کنند که به ترتیب رشدهایی بالغ بر ۸۳ درصد و ۲۵ درصد را نسبت به سال قبل داشتند.

در عین حال بندر انزلی با وجود آنکه یکی از کانون‌های مهم مبادلات کانتینری کریدور شمال – جنوب در سواحل دریای خزر محسوب شود با کاهش ۸ درصدی در عملکرد کانتینری خود نسبت به سال قبل مواجه شد که تعجب کارشناسان را برانگیخت‌.  بندر آستارا هم کاهش ۵۶ درصدی در تناژ انواع کالاهای تخلیه و بارگیری نسبت به سال ۲۰۲۲ را تجربه کرد.

لازم به ذکر است؛ در طی سال ۲۰۲۳ تناژ انواع کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بندر امیرآباد افزایش ۴۷ درصدی، بندر انزلی رشد ۳۴ درصد، نوشهر رشد ۴۲ درصدی و فریدون کنار افزایش ۷۸ درصدی را نسبت به سال میلادی قبل ثبت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.