گیلان پنجمین استان پرتردد در تعطیلات

0 292

هنوز کرونا تمام نشده ، هنوز نیمی از کشور در وضعیت زرد و قرمز شیوع کرونا ویروس قرار دارد و هنوز بیمارستانهای گیلان بعد از گذشت بیش از سه ماه همچنان به طور روزانه پذیرای بستری دهها بیمار کرونایی می شوند. درعین حال همه‌ی اصناف و مشاغل اعم از ادارات و بانکها به روال عادی خود بازگشته اند و درب تاسیسات و واحدهای اقامتی و گردشگری استان به دستور ستاد خدمات هماهنگی خدمات سفر وزارت خانه‌ی گردشگری به روی مسافرین خسته از قرنطینه و فاصله گذاریهای اجتماعی ! که ایام نوروز و گشت و گذار سیزده بدر را از دست دادند باز گشایی شدند.

در تعطیلات چند روزه‌ی عید فطر، گیلان میزبان حدود ۴۰۰ هزار خودرو از سایر نقاط کشور بود. به احتساب هر خودرو سه نفر، این یعنی حضور بیش از یک میلیون نفر مسافر در گیلان. یعنی خطر بازگشت پیک بعدی کرونا به گیلان در روزهای آینده

درهمین رابطه « فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از تردد بالغ بر ۵۴۰ هزار وسایل نقلیه در استان طی پنج روز گذشته خبر داد و گفت: طی ایام تعطیلات عید فطر پنجمین استان پرتردد کشور بودیم و محورهای مواصلاتی استان شاهد ترافیک سنگین، اما روان بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تردد خودروها  در محورهای استان، افزود: از ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۴ خردادماه ۳۱۰ هزار و ۹۴۷ وسیله نقلیه وارد استان شده است. همچنین طی مدت مذکور ۲۳۰ هزار و ۱۵ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

« سرهنگ جابر صفاری» سرپرست پلیس راه گیلان نیز به مرور خبر داد: در ۵ روز گذشته شاهد افزایش ۳۵ درصدی سفر نسبت به سال پیش  بودیم. همچنین سرعت و سبقت غیر مجاز منجر به وقوع چند تصادف منجر به جرح شد که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود.

صفاری افزود: درحال حاضر تردد خودروها در محورهای ورودی گیلان عادی و روان گزارش شده است. در چند روز اخیر به سبب افزایش ترددهای بین شهری، حدود ۵۰ درصد از علت وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان انحراف به چپ و سرعت‌های غیر مجاز بوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.