وزیر کشور: انتخابات را ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می کنیم

1 501

با حضور وزیر کشور، مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و فعلی گیلان در رشت برگزار شد.
«عبدالرضا رحمانی فضلی» در سالن همایشهای استانداری گیلان گفت: امسال باید انتخابات را با مشارکت حداکثری، در فضایی کاملا امن ، با آرامش و به صورت قانونی به گونه ای برگزار کنیم که دشمنان در تحلیل های خود بازنگری کنند و یقین داریم که انتخابات امن و قانونی، منجر به مشارکت حداکثری می شود و پیوند و اعتماد مجدد بین مردم و حاکمیت را تحکیم می کند.
وی بیان کرد: همه مقدمات برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات فراهم شده و هماهنگی های لازم با همه دستگاه ها از جمله شورای نگهبان و دستگاه های امنیتی و تبلیغی نیز صورت گرفته است. در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و بحث الکترونیکی آن هماهنگی های لازم انجام شده است که ان شاءالله امسال احراز هویت ها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام شود که گام بسیار مهمی است.
رحمانی فضلی ادامه داد: در سایر موارد انتخابات الکترونیک نیز توافقاتی حاصل شده که به نسبت توافق، کارها را پیش خواهیم برد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه های مربوطه بتوانیم انتخابات سالم و قانونی در فضای امن و با مشارکت بالا داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال، ۳۸ درصد میزان اعتراضات و تجمعات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و این آمار، البته به معنی رضایتمندی نیست بلکه تبعیت از رهبری و عرق ملی است و باید با عملکردهای بهتر در جامعه، موجبات رضایتمندی بین آحاد مردم را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: اگر ضعفی وجود داشته باشد، مقصر ما هستیم و باید به عنوان امین مردم و قوای سه گانه، شرایط را بهبود ببخشیم و یکی از مواردی که می تواند به عنوان مانور عظیم قدرت ملی دشمنان را ناامید کند، موضوع انتخابات است.

در ادامه ارسلان زارع، استاندار گیلان بیان کرد: در دوم اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور حداکثری مردم در فضایی امن و قانون مند خواهیم بود.
وی افزود: به سبب وحدت و همدلی و تلاش های صورت گرفته در طول عمر دولت تدبیر و امید، اقدامات ارزنده ای برای مردم ایران انجام شده است.
وی تاکید کرد: با هماهنگی و انسجام بخشی و همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان و با تلاش و پیگیری های مستمر برای تحقق برنامه ها و اهداف دولت تدبیر و امید گام بر می داریم و در راستای برنامه های توسعه استان با رویکرد اقتصادی و اشتغالزا، از همه ظرفیت های استان اعم از انسانی و مواهب طبیعی الهی در بخش های کشاورزی، صنعتی، تجارت، بازرگانی ، گردشگری و خدمات بهره می گیریم.

زارع تصریح کرد:گیلان ظرفیت های ارزشمند گوناگونی دارد که مهترین آنها ظرفیت انسانی، اجتماعی و فرهنگی آن است. امیدافزایی، افزایش نشاط اجتماعی و تحقق برنامه ها و اهداف دولت در استان در دستور کار خواهد بود.

زارع با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های تکمیل آزاد راه منجیل و اتصال راه آهن به بنادر انزلی ، کاسپین و آستارا در راستای تکمیل کریدور شمال جنوب برای توسعه همه جانبه استان گفت: تلاش می شود تا اصل شایسته سالاری و مشی اعتدال رئیس جمهوری را در استفاده از منابع انسانی کارآمد ، متدین ، متخصص و مبتنی بر اندیشه های دولت مد نظر قرار دهیم .
در پایان این جلسه، ارسلان زارع به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی و از تلاشهای مصطفی سالاری استاندار سابق گیلان تقدیر شد.
مصطفی سالاری نیز در مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان ظرفیت های ممتازی در حوزه های مختلف دارد، اظهار کرد: گیلان دیار مردمانی با فرهنگ و میهمان نواز و مهد مفاخر و بزرگان بسیاری است که نام ایران را بلندآوازه نموده اند.

وی با اشاره به ۲۱ماه خدمت خود در کسوت استاندار گیلان،بیان کرد: در این مدت تلاش کردم تا خالصانه و با جدیت در اجرای سیاست های دولت و توسعه استان گام بردارم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به خدمات ارائه شده دولت در گیلان افزود: امیدواریم روند پروژه ها در گیلان در دوران استاندار جدید با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به افتتاح پروژه های بزرگ در گیلان طی سنوات خدمتی خود در گیلان ، گفت: راه آهن رشت – قزوین و آغاز اجرای راه آهن رشت استارا، رشت انزلی از دیگر رویدادهای ارزشمندی بوده که در دوران حضور اینجانب در گیلان به وقوع پیوست که بخشی از آن حاصل زحمات مسئولان پیشتر از خود و دیگر دولت ها بوده است.
استاندار سابق گیلان با اشاره به افزایش تراز تجاری گیلان در گذشته خاطرنشان کرد: سهم تجارت و صادرات در گیلان از نظر وزنی و ریالی افزایش پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.