تالار مرکزی گیلان در آستانه تعطیلی

0 489

در حالی که شش ماهی از بازگشایی تالار مرکزی رشت بعد از ۱۲ سال انتظار نمی گذرد خبر رسیده به زودی این تالار در کشاکش اختلاف و عدم هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره‌ی کل ارشاد گیلان تعطیل می شود.

سال ۱۳۸۶ بود که کلنگ ساخت تالار مرکزی رشت در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع به زمین زده شد تا رشتی‌ها هم بتوانند از خدمات فرهنگی و هنری بهره‌ مند شوند. ساخت این تالار آنقدر به طول انجامید که عمر بسیاری از هنرمندان گیلانی کفاف نداد تا شاهد بهره ‌برداری از آن بوده و خود نیز برنامه‌ای در این تالار اجرا کنند. بالاخره اسفند ماه سال گذشته بود که با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار مرکزی رشت افتتاح شد.

هر چند این تالار در سه طبقه شامل تالار اصلی مجموعه (کنسرت هال) با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر، سالن تئاتر و نمایش با ظرفیت ۵۶۰ نفر، سالن گردهمایی و سمینار‌های فرهنگی با ظرفیت ۱۰۰ نفر، سالن برگزاری موسیقی سنتی با ظرفیت ۱۲۰ نفر و فضا‌های آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری احداث و افتتاح شد اما پیشتر اعلام شده بود: تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بهره‌ برداری از این تالار مربوط به بخش خصوصی است.

در همین رابطه تابستان گذشته «سیدامیر مصباح» معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جلسات متعدد « فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با وزارتخانه‌ی فرهنگ و ارشاد در خصوص تسریع در بهره ‌برداری از این پروژه برای مردم استان خبر داده بود.

ظاهرا اختلافات بین وزارتخانه و اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد گیلان در تملک و اداره‌ی تالار مرکزی بقدری بوده که علی رغم چندین بار پیگیری های استاندار گیلان از طریق وزیر ارشاد، همچنان گشایشی در این مساله حاصل نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.