تراموای رشت در انتظار مجوز شورای ترافیک

0 910

با تصویب شورای عالی ترافیک کشور، کلنگ پروژه تراموای رشت بهمن ماه به زمین زده می شود.

« ناصرحاج محمدی » شهردار رشت با اعلام این خبر گفت: در صورت صدور مجوز نهایی شورای عالی ترافیک کشوردر خصوص پروژه تراموای کلانشهر رشت در ۲۲ بهمن ماه کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نتایج حاصل از مطالعات مهندسین مشاور پروژه، استفاده از تراموا به سایر گزینه ها مانند مترو، مونوریل، اتوبوس برقی ،BRT ،LRT  و.. ترجیح داده شده است. اجرای پروژه تراموا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل می تواند به جاذبه های توریستی و گردشگری شهر کمک کند.

شهردار رشت با تاکید به اینکه اجرای طرح از طریق سرمایه گذاری به روش فاینانس پیشنهاد به صرفه تری است افزود: جذب منابع اعتباری دولت در ردیف های اعتباری مورد تاکید جدی است که نیازمند شروع هرچه سریعتر پروژه است که باید فوراً اقدام شود.

ترافیک یکی از معضلات اصلی و جدی رشت است. در این شهر شبکه حمل‌ونقل عمومی بسیار معیوب است و تنها وسیله حمل‌و‌نقل در دسترس و همگانی تاکسی است. لذا پروژه تراموای رشت  بعنوان یک زیرساخت مناسب در حمل ‌و‌نقل شهری از سالهای گذشته توسط مدیریت شهری رشت پیگیری شده است.

کریدور تراموای رشت براساس نقشه‌های اولیه، به طول ۱۶ کیلو متر و دارای ۲۰ ایستگاه از مسکن مهر آغاز شده و به سمت میدان گیل و میدان مصلا و در نهایت به فرودگاه رشت می‌رسد. اعتبار پیش بینی شده  برای این پروژه بر اساس مطالعات اولیه  ۲۱۰ میلیون یورو خواهد بود که در طی ۴ سال اختصاص پیدا می کند.

در همین رابطه «احمد رمضانپور» رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به حضور یک شرکت تخصصی چینی برای راه اندازی تراموا در رشت گفت: دراجرای پروژه از طریق فاینانس باید توجه جدی به زمان پروژه داشته باشیم.

وی افزود: به دنبال یک برنامه ریزی پایدار در حمل و نقل غیر موتوری هستیم. این برنامه ریزی باید همگام با شاخص های پایدار باشد که صدمه ندیدن محیط زیست از تاکیدات مدیریت شهری در اجرای تراموای رشت است.

وی تاکید کرد: برای ۳۲ کیلومتر رفت و برگشت تراموا در رشت ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. دولت برای این رقم هزار میلیارد تومان اوراق در نظر گرفته که ۵۰۰ میلیارد بر عهده شهرداری و ۵۰۰ میلیارد را دولت می پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.