تزریق روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان

0 503

از آغاز فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون ۸۵ هزار گیلانی در گروه‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کردند.

«حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اعلام این خبر به مرور گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار دوز سهمیه واکسن کرونا وارد گیلان شده که ۳۴ هزار دوز جدید در ۴۸ ساعت گذشته به استان اختصاص پیدا کرد.

رخ شاد با اشاره به اینکه روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان تزریق می‌شود افزود: این میزان در رشت روزانه ۲ هزار دوز تزریق است. درحال حاضر با توجه به تخصیص این تعداد سهمیه، دو مرکز سالن شهید چمران (ویژه سالمندان) در بلوار چمران رشت و سالن ورزشی ۶ هزار نفری (ویژه کادر درمان) در فلکه انتظام برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده که بزودی با افزایش سهمیه یک مرکز جدید در رشت اضافه می‌شود. در شهرستانها و روستاها نیز مردم برای تزریق واکسن می‌توانند به مراکزی که خانه‌های بهداشت معرفی می‌کنند مراجعه کنند. قطعا در آینده با افزایش تزریق به گروه‌های هدف و جلوگیری از ازدحام و تراکم مردم، تعداد این مراکز را بیشتر می‌کنیم.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به سیر نزولی مبتلایان، بستری شدگان و افراد کرونا مثبت سرپایی از پیش ازعید فطر در گیلان تأکید کرد: خوشبختانه از موج چهارم این بیماری گذر کردیم اما این مساله نباید منجر به کم‌ توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری از سوی شهروندان شود. درغیر این صورت هرگونه تجمعی می‌تواند منجر به شعله ور شدن موج پنجم کرونا درگیلان شود.

رخ شاد، افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری شدگان کرونا درمراکز درمانی گیلان، ۴۴۰ نفر با بستری روزانه ۹۰ نفر است که از این تعداد ۹۸ نفر بیمار بد حال در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در گیلان، ۲۰۰ هزار تست کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۳۵ درصد تستها مثبت اعلام شده است. تاکنون درگیلان ۱۵۰ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰ هزار نفر از مبتلایان بستری و درمان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.