تزریق واکسن ایرانی از هفته آینده در کشور

32 طرح حوزه سلامت گیلان با حضوروزیر بهداشت افتتاح شد

0 280

در سفر یک روزه سعید نمکی به گیلان، ۳۲ طرح حوزه سلامت با ۴۸۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان هزینه از طریق ارتباط تصویری به صورت همزمان در گیلان افتتاح شد .

وزیر بهداشت در این مراسم از آغاز تزریق واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی از هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: مطالعات فاز ۲ انستیتو پاستور و برکت، تکمیل و فاز سوم نیز درحال پیشرفت است. با شروع فاز سوم که شامل تولید انبوه و تزریق است، در خردادماه و پایان بهار، تزریق واکسن ایرانی برای واکسیناسیون آغاز می‌شود.

مقام عالی وزارت بهداشت با تأکید به اینکه واکسن مشترک ایران با کوبا و پس ‌ازآن برکت و رازی از بهترین واکسن‌های کرونا در جهان هستند افزود: تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه، جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران سرطانی و خاص نیز واکسینه می‌شوند که با اجرای این برنامه، از مرگ‌ ومیر ۸۰ درصد مردم کشور پیشگیری خواهد شد.

 «ارسلان زارع»استاندار گیلان نیز در مراسم افتتاح طرح‌های سلامت گیلان اظهار کرد:

بهره‌برداری از این تعداد پروژه حوزه سلامت در طی دو دهه اخیر در گیلان بی‌سابقه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به حضور ۴۰۰ پزشک و چهار هزار پرستار در ۲۹ بیمارستان استان در دوران کرونا افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان استان به بیماری کرونا ابتلا و بیش از ۳۷۰ تن از همکاران نیز براثر این بیماری بستری شدند.

«ارسلان سالاری» با اشاره به اجرای موفق واکسیناسیون کرونا در گیلان، اضافه کرد: با ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار شامل ۱۹ سالن تجمیعی، ۲۴ مرکز ثابت در مراکز جامع سلامت و ۳۶ تیم سیار خودرویی برای پوشش مناطق صعب‌العبور استان واکسیناسیون در حال انجام است.

وی با اعلام اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در ایام بحران کرونا بیان کرد: در طرح کنترل اپیدمی کووید ۱۹ (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) ۶۷۷ هزار و ۶۴۹ خانوار غربالگری شدند.

سالاری با اشاره به اهمیت اکسیژن سازها در بحران کووید ۱۹، گفت: ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان در استان راه ‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال بهره برداریست.

سالاری، راه‌اندازی ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، راه‌اندازی ۶۱۰ دستگاه تخت بستری و ۱۶ دستگاه تخت جراحی و همچنین ۷۸ دستگاه تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان، افتتاح مرکز کهولت سالمندان، افزایش ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته وافزایش پایگاه های اورژانس گیلان از ۶۲ به ۶۸ پایگاه، اضافه شدن ۳۰۰ تخت بیمارستانی، ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور، هفت دستگاه سی.تی اسکن و ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های گیلان را از اقدامات انجام شده طی سال گذشته بیان کرد.

سالاری از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان‌های جایگزین رازی و پور سینا از سازمان برنامه‌ وبودجه نیز خبر داد.

گفتنی است دراین مراسم «رسول فرخی» رییس مجمع نمانیدگان استان با اشاره به رتبه بالای گیلان در بیماریهای صعب العلاج، خواستار احداث بیمارستان جنرال و تقویت بیمارستان های غرب و شرق استان به منظور جلوگیری از تمرکز در مرکز استان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.