تست کرونای ۳۰۰ گیلانی در شبانه روز گذشته مثبت شد

نگرانی از آغاز پیک چهارم کرونا درکشور

0 340

همزمان با تایید همه گیری کرونای انگلیسی در کشور و بازگشت رنگ قرمز به مناطق مختلف، معاون علوم پزشکی گیلان، از مثبت شدن تست کرونای ۳۰۰ نفر در شبانه روز گذشته خبر داد.

افزایش تعداد مراجعه‌ها به مراکز درمانی باعث شده  نگرانی از آغاز پیک چهارم کرونا در کشور جدی‌تر و بیشتر از گذشته خودنمایی کند و درعین حال تکمیل ظرفیت برخی مراکز درمانی موجب تشدید این نگرانی شده است.

«آبتین حیدرزاده » در گفت و گو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه در مجموع ۴۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته از ۱۱۰۰ نفر تست کرونا گرفته شد که از این تعداد ۳۰۰ نفر مثبت شدند.

وی از بستری ۷۰ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. ورود واکسن به کشور به معنی پایان رعایت پروتکل های بهداشتی نیست. چه افرادی که واکسینه شده اند و چه افرادی که در انتظار واکسن هستند، نباید فعلا ماسک خود را بردارند.

حیدرزاده، با تاکید به اینکه فرایند واکسیناسیون طولانی است و چند ماه طول می کشد گفت: مردم باید تا پایان کرونا حتما ماسک بزنند تا شاهد گردش ویروس در سطح جامعه نباشیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک هم توسط افراد بیمار و هم افراد سالم، گفت: اگر مجبور به حضور در مکان هایی شدید که تجمع زیاد است، حتما دو ماسک بزنید و سپس تعویض کنید؛ البته ماسک های سه لایه را نباید چند بار استفاده کرد و به صورت روزانه بعد از چهار تا شش ساعت حتما تعویض کنید.

گفتنی است: اوایل بهمن‌ماه تقریباً شرایط همه‌گیری در کشور با ثبات شده بود که از هفته گذشته با افزایش تعداد مراجعه‌ کنندگان به مراکز درمانی، تا امروز هفت شهرستان در سراسر ایران به رنگ قرمز کرونایی بازگشتند. شهرستان‌های آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.