تمرکز ما پیشگیری است، نه ارایه‌ی آمار!

ممانعت علوم پزشکی گیلان از ارائه آمار مبتلایان به کرونا و فوت شدگان

0 381

در حالیکه روز گذشته « محمد حسن قربانی» نماینده مجلس در گیلان از بستری شدن ۶۵۰ بیمار مشکوک به کرونا و شبه آنفولانزا در بیمارستانهای گیلان خبر داد و گفت: احتمال افزایش بستری تعداد بیماران مشکوک پیش بینی می‌شود، اما معاون درمان علوم پزشکی گیلان می‌گوید ضرورتی برای راه اندازی بیمارستانهای صحرایی در استان وجود ندارد.

دکتر« سید حسن میری» معاون درمان علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با مرور در پاسخ به اینکه با افزایش تعداد بیماران بستری در استان چه اقداماتی در ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای افزایش تخت های بستری و اضافه شدن بیمارستانها  انجام شده است گفت: در حال حاضر اقدامات درمانی در بیمارستانهای فعلی در حال انجام است و ضرورتی برای راه اندازی بیمارستانهای صحرایی و افزایش مراکز درمانی در سایر نقاط وجود ندارد.

میری افزود: ضمن اینکه کل بیمارستان رازی رشت  ایزوله شده است، درهمه‌ی بیمارستانهای گیلان اتاقهای ایزوله را  فراهم کردیم و در حال خدمات دهی هستند.

وی گفت: شب گذشته با همراهی نماینده‌ی وزارتخانه  و مشاور وزیر از بیمارستانهای شرق استان بازدید کردیم و برنامه ریزیهای لازم از نظر درمانی و بستری کردن بیماران مشکوک انجام شده است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان از ارایه هر گونه آمار جدید از مبتلایان و بیماران مشکوک در استان خودداری کرد و گفت: در حال حاضر تمام تمرکز ما بر درمان و اطلاع رسانی و پیشگیری است و ارایه آمار چندان مهم نیست. چیزی که هم اکنون برای ما مهم است جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری است و از مردم استان تقاضا داریم از رفتن به مراکز عمومی و اجتماعات ، نماز جمعه و اماکن زیارتی خودداری کرده و شستن دستها را به طور مرتب رعایت کنند.

گفتنی است روز گذشته « ارسلان سالاری»  رییس انشگاه علوم پزشکی گیلان  از ابتلای ۱۷ نفر به بیماری کرونا در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر بهبودی خود را به دست آوردند و دو نفر نیز همچنان بستری هستند.  تاکنون نیز  ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

سالاری از تغییر این آمار در روزهای آینده خبر داد و گفت: از آنجایی که آزمایش تست کرونا در گیلان انجام نمی‌شود و باید نمونه‌ها را به تهران ارسال کنیم و مشخص شدن نتیجه آزمایشات نیز فرآیندی زمان‌بر بوده و تا ۷۲ ساعت به‌طول می‌انجامد لذا احتمال تغییر آمار مذکور در روزهای آتی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.