تناقض آماری در بودجه زباله سراوان

0 446

جمعی از مردم سراوان در جلسه پیگیری و برطرف شدن معضل پسماند در خصوص زباله با شهردار، فرماندار و دیگر مسوولان رشت شرکت کردند و گلایه ها و مشکلات خود را بیان کردند. روز گذشته بود که  «علی‌اصغرعسگری» معاون دادستان شهرستان رشت از تشکیل پرونده قضایی در مورد سراوان  در ۱۳ بخش  خبر داد و گفت: قانون و مسئولان امنیتی پشت مردم سراوان هستند و ازمردم سراوان می خواهیم مطالبی که دارند به شعبه دادسرا ارسال کنند. اما اجازه بدهند مسوولان هم  کار خود را انجام دهند و اگر دیدند که مسئولی کار انجام نمی‌دهد آن وقت تصمیمات دیگری بگیرند.

در همین راستا، جلسه ستاد مدیریت پسماند و ساماندهی سایت سراوان به ریاست فرماندار رشت و با حضور شهردار و جمعی از مردم منطقه  سراوان برگزار شد. «میر شمس مومنی زاده» فرماندار رشت در این جلسه گفت: مشکل سراوان یک مشکل ۴۰ ساله است، همه باید در رفع مشکلات سراون تلاش ‌کنیم اما مردم بدانند هیچ کدام از مدیران فعلی نقشی در ایجاد این مشکل نداشته‌اند و همه ما وارث این مسئله هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان گذشته درسال‌های ۶۰ به بعد  کارها را درست انجام ندادند، گفت: باید مدیران گذشته پاسخ مردم را بدهند که چرا این مشکل را برطرف نکردند.

فرماندار با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومانی از سوی دولت به سراوان گفت: در ۳۰ سال گذشته چنین اعتباری برای  مدیریت پسماند تعلق نگرفته بود. همچنین امکاناتی که به روستای سراوان داده شده است ، خیلی از روستاها همین امکانات را ندارند. هرچند که وظیفه ما در ارایه خدمات و امکانات به روستای سراوان به این دلیل است که حرف مردم این منطقه حق بوده  و واقعا با مشکل جدی روبرو هستند.

«ناصرحاج محمدی » شهردار رشت هم گفت: تعداد عملیات مربوط به منطقه سراوان، کود آلی و امورات مربوط به سطح شهر موجب شده به شهرداری رشت فشار فراوانی تحمیل شود به طوری که  شهرداری زیر بار این فشارها در حال له شدن است.

وی افزود: تامین برق تصفیه خانه سراوان در تخصص اداره توزیع برق است . از این رو اجرای شبکه توزیع برق در منطقه سراوان توسط شهرداری امکانپذیر نیست مگر آنکه بودجه آن در شهرداری تعریف شده باشد.

شهردار رشت از افتتاح تصفیه خانه شیرابه در ۵۰ روز آینده خبر داد و افزود: تکمیل و ساخت تصفیه خانه شیرابه از برنامه های آنی بود و تاکنون صد درصد سوله مربوط ساخته شده و به زودی عملیات نصب آن نیز انجام می شود.

در حالیکه فرماندار رشت از تخصیص اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومانی برای سراوان خبر می دهد اما در روزهای گذشته استاندار گیلان گفته بود:  امسال ۱۱۵ میلیارد تومان اعتباراز سفررئیس جمهور به گیلان برای هزینه درحوزه پسماند اختصاص داده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.