تولید زیتون در رودبار کاهش یافت

0 561

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: امسال سال نیاور زیتون است و پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تولید این محصول باشیم .
«رضا پور خانعلی» گفـت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون در رودبار تولید شد. پیش بینی می شود، امسال ۱۵هزار تن زیتون در رودبار برداشت شود.
وی افزود: برداشت زیتون سبز در رودبار به اتمام رسیده است و زیتون کاران برداشت زیتون روغنی را آغاز کرده اند. ۴۵ درصد محصول برداشت شده از نوع زیتون روغنی و ۵۵ درصد از نوع زیتون کنسروی خواهد بود.
مدیرجهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه مهمترین فرآورده زیتون رودبار، روغن زیتون است، افزود: به طور میانیگن یک هزار و ۲۰۰ تن روغن زیتون در رودبار تولید می شود.
شهرستان رودبار یکی از سه قطب اصلی تولید زیتون در کشور است و بیش از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغات این شهرستان به کشت زیتون اختصاص دارد . همچنین ۲۲  هزار نفر در رودبار به تولید زیتون مشغولند و سالانه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان درآمد عاید زیتون کاران رودباری می شود.
پیشتر علی درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرده بود : تا پایان آذر امسال بیش از ۱۷ هزار تن زیتون در شهرستان رودبار تولید شود.
وی گفته بود: در رودبار حدودد ۹ هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که از این میزان بیش از ۸۲۰۰ هکتار بارور هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.