خسارت برف به درختان کیوی و مرکبات گیلان

0 465

شهرستانهای شرق گیلان در برف اخیر متحمل خسارات زیادی درمحصولات کشاورزی شدند. حدود ۶۰ درصد باغات مرکبات شهرستان رودسر بر اثر بارش برف آسیب دیدند.

«حسین اسماعیل پور» فرماندار رودسر در این باره گفت: طبق برآورد اولیه حدود ۹۴ میلیارد تومان خسارت ناشی از بارش برف به شهرستان رودسر وارد شده که بیشتر در حوزه‌ی راه، برق و کشاورزی است، البته برآورد اصلی خسارت متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین برف به برخی از سازه های گلخانه های گیلان به خصوص گلخانه های قدیمی خسارت زد. «علی درجانی» رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: میزان خسارت ها هنوز مشخص نیست چون هنوز راه برخی از روستاها بسته است و برآورد خسارت دقیق مشخص نیست و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

وی در خصوص خسارت برف  در حوزه‌ی مرغداری و دامپروری ها افزود: دراین بخش  با مشکلات کمتری مواجه بودیم. به دلیل اینکه گیلان از قطب های صنعت مرغداری کشور است و سوخت اغلب این واحدها از گاز تامین می شود، علیرغم بارش برف سنگین مرغداری ها از لحاظ سوخت مشکلی نداشتند. نهاده های دامی هم از قبل تامین شده بود، اما به دلیل کمبود دان در برخی از واحدهای مرغداری صومعه سرا مشکلاتی پیش آمد که بلافاصله برطرف شد.

درجانی در خصوص وضعیت باغ های استان در اثر بارش برف، گفت: خوشبختانه چون برداشت مرکبات و محصولات دیگر از جمله زیتون به پایان رسیده است، محصولات باغی خسارتی نداشت اما به تنه درختان و سرشاخه های باغات آسیب وارد شد. همچنین به برخی باغات کیوی کاران هم آسیب وارد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.