خطر باد گرم برای جنگل‌های گیلان

مهار آتش در 4 هزار متر از جنگلهای سوستان لاهیجان

0 421

روز گذشته مناطقی از ارتفاعات سوستان لاهیجان دچار آتش سوزی شد. همزمان با هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در سطح استان، روز گذشته حدود ۴ هزار متر از مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای سوستان لاهیجان دچار آتش سوزی شد.

«محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان دراین خصوص به مرور گفت: آتش سوزی روز گذشته به صورت سطحی در ۴ هزار متر از جنگلهای سوستان رخ داد که عوامل انسانی و وزش باد عامل وقوع آن شد. خوشبختانه با حضور به موقع همیاران محلی و ماموران یگان این آتش سوزی که بیشتر در سطح خار و خاشاک و برگهای خشک درختان ایجاد شده بود کنترل و به درختان منطقه آسیبی وارد نشد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان با اشاره به وزش باد گرم درگیلان از آماده باش نیروهای این یگان در مناطق مختلف خبر داد و گفت: شهروندان با مشاهده هر گونه آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی، از طریق شماره تماسهای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به منابع طبیعی استان گزارش دهند.

درهمین رابطه امروز مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۷ فقره حریق و سال قبل تر ۲۵۶ فقره حریق در سطح عرصه های جنگلی استان به وقوع پیوسته از افزایش ۱۲ درصدی در تعداد حریق ها در استان خبر داد.

«میرحامد اختری» با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر وزش بادهای گرم و جنوبی در ارتفاعات و دامنه های استان گیلان طی امروز، گفت: وزش باد به ویژه باد گرم شدید شرایط را برای گسترش حریق در جنگل ها و مراتع فراهم می کند.

اختری، مساحت درگیر آتش سوزی طی سال ۹۹ را ۴۰۹ هکتار اعلام کرد و افزود: درسال ۹۸، در سطح ۵۰۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان حریق رخ داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.