دست شهرداری بسته است

نیازمند اعلام جرم دادستانی هستیم

0 178

 شهردار منطقه ۵ رشت، جمع آوری احشام از محدوده شهری را نیازمند اعلام جرم دستگاه قضایی و همکاری ارگانهای مختلف دانست وگفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

در پی انتشار گزارش ورود احشام سرگردان به مسکن مهر رشت که هفته گذشته در مرور منتشر شد، شهرداری منطقه ۵ رشت توضیحاتی به مرور ارایه کرد.

«سید مهدی طبایی» شهردار منطقه ۵ رشت، ورود احشام سرگردان به محدوده شهری را یکی از معضلات بزرگ این منطقه عنوان کرد که موجب آسیب رساندن به فضای سبز بلوارها، میادین و پارک‌ها شده و فضولات آن‌ها آلودگی محیط شهری و وقوع تصادفات متعدد در معابر را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه حضور احشام در محدوده های شهری موجب وقوع تصادف و زخمی شدن یکی از نیروهای شهرداری شده اضافه کرد: به جد پیگیر جمع‌آوری احشام در سطح شهر هستیم تا از ایجاد مشکلات بیشتر برای شهروندان، خسارت به فضای سبز و وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

طبایی همچنین به شناسایی صاحبان احشام و صدور هشدار به آنها برای رها نکردن احشام در سطح معابر عمومی اشاره کرد وافزود: چندین مورد جمع آوری احشام (که منجرب به درگیری صاحبان احشام با مامورین شهرداری شد) وضبط یک راس دام داشتیم که به مدت ۴ ماه در حوزه اموال شهرداری نگه داری می‌شود اما تاکنون صاحبین آن برای باز پس‌گیری دام خود مراجعه نکرده اند. متاسفانه این افراد نسبت به تذکر شهرداری بی‌اعتنا هستند و دست شهرداری نیز در برخوردهای جدی تر بسته است.

طبایی در ادامه با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، نگهداری دام در شهر را ممنوع اعلام کرد و گفت: این اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند‌، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

 طبایی خواستار ورود سایر ارگان ها از جمله دادستانی و نیروی انتظامی و.. شد و تاکید کرد: برای برخورد با صاحبین این احشام و جمع آوری آنها نیاز به مجوزهای قانونی و اعلام جرم از سوی دادستانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.