رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تالش

0 543

شورای شهر تالش پس از ۳ جلسه بررسی، سند بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری این شهر را رد کرده است. طی جلسه شنبه ۲۶ بهمن رای گیری با حضور ۵ عضو برگزار شد و ۲ عضو شورا نیز غایب بودند. سهیل سلامی، فیروزه اردویی، عبدالله حسین پور و تقی زینلی  با ۴ رای مخالف در مقابل تنها رای موافق «حافظ محفوظی»، کلیات سند بودجه ۶۳ میلیاردی را رد کردند.

رییس شورای شهرتالش در این خصوص به خبرنگار مرور می‌گوید: دلیل رد سند بودجه عدم امضای ۲۷ برگ از سند توسط مدیر مالی و عدم دفاع شهردار از سند بودجه و عدم رعایت ضوابط افزایش بودجه طبق بخشنامه ابلاغی است.

سهیل سلامی درباره عدم رعایت ضوابط بخشنامه می‌گوید: هرگونه افزایشی در مقدار بودجه، مشروط به میانگین درآمدها طی ۵ ساله گذشته و تقسیم آن بر ۵ است. این سند در صورت تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد می‌تواند تا ۲۵ درصد افزایش یابد. اما بودجه سال گذشته شهرداری تالش ۳۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۴ درصد آن تحقق یافته و بودجه تدوین شده سال آینده ۶۳ میلیاردی است که افزایش ۲۴ میلیاردی و ۶۱ درصدی نسبت به درآمد را نشان می‌دهد. شهردار در شرایط فعلی می‌تواند فقط تا ۱۰ درصد به این سند بیفزاید و بودجه ۴۵ تا ۴۸ میلیاردی ارایه کند.

وی همچنین می‌گوید: سند بودجه رد شده به شورای تطبیق مصوبات ارسال شده و تا ۱۰ روز پس از دریافت آن پاسخ ارسال می‌شود.

سمت دیگر این نظرها موافقان هستند و حافظ محفوظی در این باره اظهار می‌کند: بودجه ۶۳ میلیارد رقم بالایی برای شهری ۵۴ هزار نفری نیست. بخش هزینه های جاری و حقوق کارکنان ۳۸ میلیارد را تشکیل می‌دهد که ثابت است و چنانچه پرداخت نشود شهرداری بدهکار می‌شود. مبلغ ۲۵ میلیارد تومان نیز برای فعالیت های عمرانی باقی می‌ماند که سرانه هر شهروند از بودجه عمرانی پیشنهادی حدود ۴۶۲ هزار تومان است. اگر بودجه تا ۴۵ میلیارد کاهش یابد هزینه جاری به جای خود ثابت است و تنها ۷ میلیارد برای بخش عمرانی صرف می‌شود که سرانه سالانه هر شهروند به حدود ۱۲۹ هزار تومان می‌رسد و با افزایش قیمت‌ها شهرداری یک خیابان کوچک را نمی‌تواند آسفالت ریزی کند.

بهروز علی بابایی عضو غایب شورا نیز در گفت و گو با مرور بیان می‌کند: دلیل عدم تحقق درآمد شهرداری، تصویب دیرهنگام بودجه سال ۹۹ در شهریور امسال است که تاکنون سابقه نداشته و طی ۳ سال گذشته موضوع بودجه همواره به موردی برای اختلاف میان اعضا تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.