رشت با برف ۵۰ سانتی غافلگیر شد

ناتوانی ستاد مدیریت بحران استان در بحران برف؛

0 335

بارش شدید ۳۰ الی ۵۰ سانتی متری برف رشت را بحرانی کرد و مدارس و ادارات چهار شهرستان استان تعطیل شدند.

 بارش شدید برف که از غروب روزگذشته شدت گرفته موجب تعطیلی مدارس، ادارات و کندی تردد و مسدودیت معابر اصلی و فرعی در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل شده است.

 در حالیکه ستاد مدیریت بحران استان و شهرداری رشت از تشکیل و آماده باش ستاد بحران و برف روبی خیابانها و معابر اصلی رشت از نیمه شب گذشته خبر داده بودند اما مشاهدات میدانی و گزارشات مردمی در فضای مجازی از کندی تردد و مسدود بودن بسیاری از معابر اصلی و فرعی و عدم برف روبی این مناطق خبر می‌دهند و رشت در حال دفن شدن در زیر برف است.

گزارشات برخی شهروندان از منطقه لاکان شهر رشت از مسدود بودن مسیر اصلی بلوار لاکان به سمت رشت و شهر صنعتی اطلاع رسانی کردند. همچنین برخی از شهروندان از کندی تردد و مسدودیت مسیر جاده انزلی در محدوده فرودگاه رشت به سمت شهر خمام خبر دادند. شهروندان سراوان و لاکان رشت نیز از شب گذشته با قطعی برق مواجه هستند.

بارش شدید برف همچنین همه پرواز‌های فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را لغو کرد.

و به گفته مدیر کل فرودگاه رشت: به دلیل شرایط جوی نامناسب، بارش برف و نبود دید کافی تا اطلاع بعدی لغو شده است.

در حالی بارش چند ساعت برف در رشت و برخی از مناطق مرکزی استان ادامه دارد که هواشناسی استان از ورود سامانه سرد و بارشی جدیدی در روز چهارشنبه و کاهش دمای هوا در همه‌ی شهر‌های گیلان خبر داد.

«محمد دادرس» افزود: سامانه بارشی و برفی عصر امروز درگیلان تضعیف می‌شود، اما از استان خارج نمی‌شود و روز چهارشنبه سامانه کمی تقویت و عصر پنج شنبه از استان خارج خواهد شد.

 مدیر کل راهداری گیلان نیز با اشاره به بارش شدید برف در ۱۱ محور اصلی مواصلاتی استان از بازگشایی این محورها و امکان تردد با زنجیر چرخ در انها خبر داد و گفت: محور پونل به خلخال احتمالریزش بهمن و نبود ایمنی کافی مسدود است و تردد در سایر جاده های کوهستانی و برفگیر با زنجیر چرخ وتجهیزات زمستانی  امکان پذیر است.

بنابر داده های اداره کل هواشناسی استان: مناطق دیلمان با ۷۰ سانتی متر، جنوب شهر رشت با ۵۰ سانتی متر، شهر بیجار با ۳۵، ماسوله ۴۰ و لاهیجان ۱۶ سانتی متر خصیل دشت املش با یک متر و ۲۰ سانتیمتر و روستای تابستان نشین املش با ۳۰ سانتیمتر بیشترین بارش برف را در استان ثبت کردند.

به نظر می‌رسد: این بار نیز ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به رغم پیش بینی های هواشناسی و صدور هشدار نارنجی از میزان شدت و بارش برف و ادعای آمادگی کامل برای بازگشایی معابر و مسیرهای اصلی و فرعی نتوانست نمره قبولی کسب کند و بار دیگر خاطره برفهای سنگین سالهای ۱۳۸۳، ۱۳۸۶ و ۱۳۹۶ برای شهروندان در حال زنده شدن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.