زمین رایگان برای ۴۴۵ گیلانی

در راستای سیاست طرح جوانی جمعیت؛

0 202

به گفته سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان، یک‌هزار و ۱۵۷ نفر در طرح جوانی جمعیت در گیلان به منظور دریافت زمین رایگان ثبت نام کردند که از این میزان ۴۵۵ نفر تأیید نهایی شدند.

«محمدرضا فلاحتگر» سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار نفر در طرح جوانی جمعیت در گیلان ثبت‌نام کردند، از ادامه‌دار بودن ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت زمین برای ساخت مسکن در طرح جوانی جمعیت خبر داد و افزود: ۵۳۷ نفر نیز در این طرح در مرحله انتظار و بررسی قرار دارند.

پیش بینی بحران و چاله جمعیتی ناشی از کاهش جمعیت جوان و کودک درگیلان طی سال‌های آینده، یک تهدید بزرگ برای استان است که می‌تواند به بحران‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وسیعی برای آینده‌ی استان منجر شود.

در حالیکه طبق آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان با نرخ باروری ۱/۱ درصد، رتبه پایینی نسبت به شاخص کشوری داشته و روند نزولی در رشد جمعیت طی می‌کند، سیاستهای دولت بر طرح جوانی جمعیت و تشویق به فرزند آوری قرار گرفته است. سیاستی که در این استان چندان مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است. بطوریکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شیب کاهش موالید در استان گیلان ۱۰ درصد بود، این شیب در سال منتهی به سال ۱۴۰۲ در مدت مشابه به حدود ۶ درصد رسیده است. در حال حاضر گیلان با ۱۵.۱۹ درصد جمعیت سالمند؛ رتبه اول سالمندی کشور را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است؛ هفته گذشته نیز به ۲۳۰ خانوار گیلانی زمین در راستای طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.