ساخت بیمارستان جدید پورسینا و رازی در غیاب بیمارستان جامع

0 457

امروز ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اختصاص ردیف بودجه برای احداث ساختمانهای جدید بیمارستانهای پورسینا و رازی رشت خبر داد. این درحالیست که پیشتر نمایندگان مجلس گیلان از رایزنی با مسوولان برای ساخت بیمارستان جامع در محوطه‌ی بیمارستان پورسینای رشت خبر داده بودند.

گیلان سالهاست از نداشتن بیمارستان جامع رنج می برد. این استان تا کنون به دلیل جهت‌دار نبودن منابع، از طرح تحول سلامت هیچ بهره‌ای نبرده است. در حالی که ساخت بیمارستان جامع در سالهای گذشته درسیستم سلامت استان پیش بینی شده بود.

کمبود تختهای بیمارستانی و وجود ۵/۱ تخت به ازای هزار نفر و نیز عدم تمرکز مراکز تخصصی پایه و مادر مانند قلب، تروما، کودکان، جراحی داخلی، اطفال در یک بیمارستان یکی از نیازهای اساسی استان در بخش توسعه‌ی سلامت و درمان گیلان است. موضوعی که می‌تواند نیاز استان در این بخش به پایتخت را کاهش دهد.

اما امروز«ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعریف ردیف بودجه برای احداث بیمارستان رازی و پورسینا خبرداده است. سالاری با تأکید برتوسعه‌ی فضای فیزیکی درمان در استان گفت: بیمارستان رازی و پورسینا با توجه به بافت قدیمی‌شان به همت رییس سازمان برنامه‌ وبودجه و وزارت بهداشت در ردیف بودجه‌ی ملی برای احداث قرار گرفتند.

درعین حال پیشتر«محمدرضا احمدی» نماینده‌ی مردم رشت از پیگیری و رایزنی برای ساخت بیمارستان جامع در محوطه‌ی بیمارستان پورسینای رشت خبرداده بود.

احمدی گفته بود: برای استان گردشگری گیلان که از کشورهای همسایه نیز پذیرای بیمار است، کمبود تختهای بیمارستانی و نبود بیمارستان جنرال مطلوب نیست و نمایندگان گیلانی باید هرچه سریعتر پیگیر ساخت این مرکز در توسعه‌ی سلامت و درمان استان باشند. در حال حاضر اقدامات و رایزنی هایی با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده تا این بیمارستان در محوطه‌ی بیمارستان پورسینای رشت در ۸ طبقه احداث شود.

گفتنی است: مجوز ساخت بیمارستان‌ جامع در سال ۹۵ از سوی وزارت بهداشت مطرح و به ۱۵ استان از جمله گیلان داده شد اما در گیلان به دلیل عدم پیگیری احداث این بیمارستان تاکنون اجرایی نشده است. همچنین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابه گیلان نیز سالهاست در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.

گیلان در مجموع  ۲۶ بیمارستان دولتی دارد که عملیات اجرایی ۶ بیمارستان هم نیمه ‌تمام مانده است. در شهر رشت  نیز ۸ بیمارستان دولتی و خصوصی واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.