آغاز احداث بیمارستان جدید پورسینا

احداث بیمارستان جدید پورسینا در غیاب بیمارستان جامع

0 430

استاندار گیلان ازآغازعملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا با اعتباری بالغ بر هزارمیلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری خبر داد.

در حالی استاندار گیلان از تخصیص اعتبارهزارمیلیارد تومانی برای احداث بیمارستان جدید پورسینا خبرداده که نظام سلامت و درمان گیلان همچنان از نبود بیمارستان جامع و جنرال رنج می برد. دولت در سال ۱۳۹۵ مجوز ساخت ۱۶ بیمارستان‌ جامع یا جنرال را به استانها از جمله گیلان داد ولی با وجود احداث این مراکزدرمانی دراستانهای دیگر، اما درگیلان به دلیل نبود زمین وعدم پیگیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس تاکنون این بیمارستان احداث نشده است.

«اسدالله عباسی» درحاشیه بازدید از ساختمان درحال احداث دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت با اشاره به قدمت یکصد ساله برخی بیمارستان‌هاهمچون پورسینا و رازی رشت گفت: عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به گیلان آغاز شده است.

استاندار همچنین ازمرکزمراقبت‌های پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ظرفیت ۱۲۰ تخت بیمارستانی،بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی رشت و ساختمان درحال احداث دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت بازدید کرد و گفت: عملیات اجرایی دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت که ۲۵ سال متوقف مانده بود به همت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و دولت سیزدهم با  اعتبار ۲۶۲ میلیارد تومانی به مدت ۳۶ ماه به اتمام خواهد رسید.

لازم به ذکر است یکی از معضلات و چالشهای توسعه‌ی سلامت و بخش درمان استان نبود بیمارستان جامع است. به دلیل کمبود تختهای بیمارستانی و وجود ۵/۱ تخت به ازای هزارنفر و نیزعدم تمرکزمراکزتخصصی پایه و مادر مانند قلب، تروما، کودکان، جراحی داخلی، اطفال در یک بیمارستان، ساخت بیمارستان جامع در سالهای گذشته درسیستم سلامت استان پیش بینی شده و احداث آن با توجه به کمبود تخت در بیمارستانهای دولتی الزامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.