سنگر؛ شهر بی دفاع در مقابل شورا

اعضای شورای اسلامی شهر سنگر در دادگاه بدوی به شلاق و زندان و انفصال از خدمت محکوم شدند

0 1,198

داستان عجیبی است، قصه پر غصه ی شورای اسلامی شهر سنگر؛ پس از درگیری های چند باره فیزیکی اعضای شورای چهارم در این شهر کوچک، این بار مردم سنگر تلاش کردند افرادی را به شورا بفرستند که چالش های گذشته تکرار نشود، اما زهی خیال باطل. برخی اعضای جدید در ایجاد تشنج و درگیری های لفظی و فیزیکی دست شورای قبلی را از پشت بسته و در گامی رو به جلو آنقدر از یکدیگر شکایت کردند که الان اغلب آنها در خطر انفصال از خدمت و زندان و شلاق و رد میلیاردها ریال مال قرار دارند.

به گزارش مرور، سنگر شهر کوچکی در جنوب رشت، با جمعیتی که هنوز دو رقمی نشده است (حدود نه هزار نفر) ، اما همین شهر کوچک هرگز از شورا شانس نیاورد.

مردم این خطه، به یاد می آورند قزاق ها را، که در زمان حمله روس اینجا سنگر گرفته و به مقابله با روس ها پرداخته بودند و دفاع جانانه ای داشتند و دقیقا به همین خاطر نام این منطقه سنگر شد؛ حال اما این شهر، بی دفاع تر از همیشه در مقابل خودی ها قرار دارد.

اعضای شورای پنجم شهر سنگر کمتر از یک سال همدیگر را تحمل کردند و از شهریور سال گذشته سوت آغاز درگیری ها رسما به صدا درآمد.

آغاز درگیری ها پس از یکسال

در آن زمان ابتدا درگیری شدیدی بین دو تن از اعضای شورا در می گیرد و یکی از آنها ضمن توهین و فحاشی، اقدام به صدمه خودروی دیگر عضو شورا می کند. پیرو این اتفاق عضو مضروب شورا، اقدام به شکایت قضایی کرده و در نهایت عضو ضارب به اتهام توهین و تخریب عمدی از طرف دادگاه های کیفری بدوی و همچنین تجدید نظر به سیزده ماه حبس تعزیری و ۳۹ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

در حالیکه همگان انتظار داشتند از عضو زندانی شورا، سلب عضویت شود، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بعد از چند ماه که از حبس بازگشته، با تنش و درگیری خواستار دریافت حق و حقوق معوقه خود شد.

این درحالیست که همزمان با زندانی شدن این عضو، یکی دیگر از اعضای شورا با غیبت های متوالی مدام جلسات را از حد نصاب می انداخت تا لوایح شورا تصویب نشود.

در این مدت رییس شورا بارها به بخشداری و فرمانداری رشت و استانداری گیلان و سایر نهادهای ذی ربط نامه نوشت و از اوضاع عجیب و غریب شورای اسلامی شهر سنگر آنها را مطلع کرد ولی اقدامی درخور تاکنون صورت نگرفته است.

سنگر شهر بی دفاع

این تنش ها بین اعضا ادامه داشت تا اینکه در راستای سهم خواهی ها، هر کدام اعضای شورا اتهام های مختلفی در محاکم قضایی متوجه یکدیگر کردند.

دادگاه نیز طی احکام جداگانه ای که در خرداد و تیر ماه سال جاری صادر کرد ( و یک نسخه آن نزد رسانه به امانت وجود دارد) اغلب اعضای شورا را بعد از شلاق و زندان و رد میلیاردها ریال مال، به انفصال دائم از خدمت محکوم کرد.

اگرچه فرصت تجدیدنظرخواهی برای اعضای شورا باقیست، اما ای کاش حتی اگر خواستار استفاده از این حق قانونی برای خود شدند، حتی در صورت موفقیت، خود داوطلبانه دست از خدمت رسانی به مردم شهر سنگر بردارند تا این شهر بیش از این از منظر شورا آسیب نبیند.

البته در این بین، بازداشت بخشدار سنگر در اواخر سال گذشته هم معلوم نیست دقیقا به چه خاطر است و آیا به این قضایا ارتباطی دارد یا خیر.

گفتنی است آقایان ابراهیم زرین بازقلعه، حسن محمدی، رحیم پورطالمی و نادر کبریائی جوبنه و خانم مریم معصومی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنگر را تشکیل می دهند که یک نفر از آنها یعنی حسن محمدی از دوره سوم در شورا حضور دارد.

نکته جالب اینجاست رییس فعلی شورای شهر سنگر پس از تنش های بوجود آمده در نامه ای به رییس دستگاه قضا، از قوه قضائیه خواست دارایی های اعضای شورای این شهر را بررسی کند.

لازم به ذکر است، شغل سه نفر از اعضای فعلی شورا آزاد است و صاحب فروشگاه مصالح ساختمانی و آموزشگاه رانندگی و موسسه حقوقی هستند و دو نفر دیگر نیز فرهنگی و کارمند اداره برق بوده، اما ظاهرا دارایی های آنها رییس شورا را مجاب کرد چنین نامه ای را به رییس دستگاه قضا بزند.

در هر صورت سنگر دیگر جانی ندارد که بخواهد تاوان بی مسئولیتی های اعضای شورا را بدهد؛ ای کاش این شهر شورا نداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.