شهرداری از املاک خود بی اطلاع است!

انتقاد رییس شورای شهر از نظام مند نبودن املاک شهرداری

0 141

رییس شورای اسلامی شهر رشت خواستار نظام مند شدن املاک شهرداری شد و گفت: شهرداری رشت نسبت به برخی از املاکی که در اختیار دارد بی اطلاع است.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» با بیان اینکه سالهاست که نظام مند شدن املاک شهرداری رشت مغفول مانده است افزود: شهرداری رشت حتی نسبت به برخی از املاکی که در اختیار دارد بی اطلاع است و حتی در یکی از محلات رشت که چندین ملک متعلق به شهرداری رشت بود بسیاری از تجهیزات متعلق به آن‌ به علت بی توجهی به سرقت رفته است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید املاک شهرداری رشت کاملا ثبت و مشخص شوند تصریح کرد: اطلاعات املاک شهرداری باید به گونه‌ای باشد که هر زمان نیاز است در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص و در دسترس باشد. در حال حاضراطلاعات فعلی که شهرداری رشت پیرامون املاک در اختیار شورا قرار داده است ناقص است و از درون مصوبات شورا املاک بیشتری متعلق به شهرداری رشت را پیدا کردیم.

وی با ابراز گلایه از اینکه برخی از املاک شهرداری رشت غیر قانونی و بدون مجوزهای لازم در اختیار برخی از مجموعه ها و افراد خاص قرار گرفته است گفت: برخی از اماکن در اختیار بعضی از گروه ها و افرادی قرار دارد که این اقدام بدون مجوز شورا انجام شده در صورتیکه این گونه واگذاری ها باید مزایده ای انجام شود، اما شهرداری در گذشته با ارتکاب ترک فعل این املاک که از محل بیت المال خریداری شده است را بدون در نظر گرفتن قانون در اختیار افرادی خاص قرار داده است.

لازم به ذکر است؛ طی سالهای گذشته یکی از انتقاداتی که همواره به مدیریت شهری رشت وارد می‌شد،عدم اجرای ممیزی املاک بعنوان یکی از منابع درآمدی پایدار در شهرداری رشت بوده است.

پیشتر نیز یک عضو شورای پنجم رشت نیز از خرید برخی املاک خبر داده بود که تاکنون به نام شهرداری رشت سند نخورده اند و این موضوع تاکنون مغفول مانده است. وی از تعداد ۸۰۰ پرونده مربوط به املاک شهرداری رشت خبر داده بود که نیازمند بررسی و ثبت در سامانه یکپارچه‌سازی املاک شهرداری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.