صید در رودخانه سفیدرود ممنوع شد

با توجه به فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان؛

0 287

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه ازممنوعیت هرگونه صید در رودخانه سفیدرود خبر داد و گفت: با توجه به فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان در رودخانه‌های استان، صید ماهیان در حاشیه رودخانه ممنوع است.

«رامین حسین‌زاده» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: با توجه به فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان در رودخانه‌های استان گیلان و ممنوعیت هرگونه صید در رودخانه سفیدرود به عنوان یکی از باارزش‌ترین زیستگاه‌های آبی جنوب دریای خزر، مأمورین یگان حفاظت شهرستان طی گشت و کنترل منطقه ضمن تذکر به صیادان حاضر در حاشیه رودخانه، انواع ادوات صید غیر مجاز را ضبط و توقیف کردند.
لازم به ذکر است: رودخانه سفید رود یکی از زیستگاه‌های مهم انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در فصل زادآوری است.
برداشت شن و ماسه و ورود انواع فاضلاب به این رودخانه در کنار سایر رودخانه های منتهی به دریای خزر، حیات ماهیان استخوانی که برای تخم ریزی به زیستگاههای موجود دراین رودخانه ها مراجعه می‌کنند در معرض خطر و نابودی قرار داده است.
ماهیان استخوانی از قبیل قزل آلا، ماهی آزاد، سس ماهی، سیم، ماهیان خاویاری، ماهی سفید و غیره از گونه های شاخص رودخانه های منتهی به دریای خزرهستند که مصب یا مناطق بالا دست رودخانه ها محل تخم ریزی آنها به شمار می رود. اما تورهای پهن شده صیادان غیر مجاز نسل آنها را با خطر انقراض روبرو کرده است.
در فصل صید امسال که تا ۱۷ فروردین تمدید شد؛ صیادان گیلانی ۲ هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند. سفید، کفال، سیم و سوف بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر است که در گیلان صید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.