عادی نشدن شرایط کرونا در گیلان

0 336

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا در حال مدیریت شدن است گفت: ابتلا به ویروس کرونا در گیلان نزولی شده است.

«فردین مهرابیان» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نزولی شدن آمار ابتلا به کرونا در گیلان را به معنای متوقف شدن این بیماری و عادی شدن شرایط ندانست و افزود: مردم می‌بایست همچنان رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند و با طرح‌های وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

مهرابیان با اشاره به هفته‌ی سلامت افزود: در بخش بهداشت حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در استان گیلان برای مبارزه با کرونا نقش داشتند و ۹۶۵ خانه بهداشت و ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت نیز فعال بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فعالیت مستمر ۱۴۴ پایگاه سلامت، ۴ مرکز مشاوره رفتاری، ۴ پایگاه مردمی در بحران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در این ایام بیش از هزار و ۳۱۳ واحد در بخش بهداشت گیلان انجام وظیفه کردند و حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت استان نیز با همکاری سپاه و بسیج بالگری شدند.

وی در خصوص آخرین آمار ثبت‌ نام واحدهای صنعتی و صنفی گیلان درسامانه‌ی سلامت گفت: فرآیند ثبت‌نام اصناف و واحدها در این سامانه از روز ۲۲ فروردین آغاز شده است و طبق آخرین آماری که به دست آمده تاکنون ۹۰ هزار نفر اطلاعات خود را در آن تکمیل کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.